Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Hvordan får jeg startet opp dette? Kontakte rådgiver på skolen? Eller NAV?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Mener du for å komme inn på høyskole, eller for å få godkjent praksis innenfor en retning, som f.eks helsefagarbeider...?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Har hørt at man kan være lærling/hjelpearbeider i en bedrift i 4-5 år, og da gå opp til fagprøve å bli godkjent istedenfor 2 år på videregående og to år som lærling. Er dette jeg lurer litt på Vil bli helsefagarbeider i første omgang og så videreutdanne meg. HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Da tar du kontakt med olæringskontoret i fylket ditt. Eventuelt går inn på nettsiden deres og søker der. Jeg har fullført almenn og har generell studiekompetanse, og har da 3 år i lære. Hvis du ikke har gk eller lignende fra videregående, så blir det sannsynligvis 3 år i lære. Hvis du vil være hjelpearbeider, så må du ta kontakt med bedrifter og høre om de er interessert. Da ordner de det meste, og du kan ta fagprøven etter 4-5 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå