Gå til innhold

Jeg hadde håpet på augustbaby... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innser nå at håpet er ute. Er nå 5 dager på overtid og her skjer det absolutt ingenting.

Det er veldig vanskelig med barnehageplass her vi bor, hadde mye problemer med storebror. Hadde derfor håpet på augustbaby så vi skulle slippe å bekymre oss for plass til neste år. Synes hele ordningen er håpløs...

Var supermotivert for å føde i august, men nå er plutselig all energi forsvunnet. Sa til mannen i dag at nå dropper jeg like gjerne hele føde-greia... :-/

Her nå helt umotivert for fødsel :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og hadde egentlig håpet på august baby. Men ser ikke ut som om min vil komme i dag heller.... Tragisk ordning!!

Håper du får motivasjonen og energien tilbake:)

Lykke til:)

Skrevet

Huff, har det som deg, men håper er ikke helt ute enda... Vi får bare håpe fødselen plutselig setter i gang om noen timer. Ikke gi opp enda. :)

Skrevet

Helt enig!!

Jeg var på jordmorkontroll på helsestasjon i dag og møtte helsesøster i gangen... hun begynte å fortelle om hvor utrolig mange barn som har blitt født de siste par ukene, det bare strømmer på med nyfødte. Hun trodde mange spekulerte med fødedato pga bhg.

Fortsatte med å fortelle at i fjor ble det også født rekordmange før 1. september, og at til og med babyer født ila de første par ukene i september ikke fikk plass i bhg i år! Og hun mente det ble verre neste år pga enda større pågang i sommermånedene i år enn i fjor! Så da kan jeg vel bare vinke farvel til bhg plass. Og vi som får 3 barnehagebarn....

Og det verste av alt var at hun spøkte med at jeg hadde planlagt dårlig siden jeg skal føde i september... skjønner hun mente det godt, men saken er at jeg var gravid med termin i april... også mistet vi i høst, og brukte 5 forsøk på å bli gravide igjen :( Nå klarer jeg ikke slutte å tenke "hva hvis jeg bare hadde blitt gravid på et forsøk eller to før", "hva hvis mannen ikke hadde reist bort den gangen jeg hadde eggløsning... da hadde jeg sikkert født i august!". Helt latterlig at denne regelen skal få SÅ stor betydning!!!!!!!!!! Arg, kjenner jeg er sint!

Skrevet

Det hadde virkelig jeg og. Er også 5 dager over idag. Vi får vel finne ut av noe når det blir barnehagetid. Dusteregel rett og slett.

Skrevet

er 7 dager over. men null tegn til baby...

gjelder de ikke for noe når de har søsken i bhg da?

Skrevet

Samme her. Siden det ikke skjedde i dag kan det være det samme. Nå har jeg god tid. Ett fett med 2 eller 15 september liksom. Får prøve å fylle dagene med ett lite prosjekt hver dag. I kveld er det mange fødeprogram på tv.

Skrevet

blir ikke augustbarn her heller :(:( var så innstilt på å føde i august (3 dAGER til termin) 2 gangsfødende.

nå kan ungen bare bli i magen!! skuffet.

Hvordan blir det med barnhage og sånt nå da???

:(

Skrevet

5 dager over termin her også, og hiver meg på som like umotivert! Lykke til:)

Skrevet

Regelen er helt på trynet.. Vi ble lovet full barnehagedekning, men har forsåvidt blitt lurt.. Bruk stemmene deres fornuftig ved valget folkens, så kanskje det kan bli en endring i din kommune innen du trenger plassen neste år? Hvis ikke vi får plass så vet jeg helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre. Beste alternativet for vår del må nok være at jeg søker permisjon uten lønn fra jobben, og jobber som dagmamma i tillegg til å være hjemme med eget barn. Trenger jo inntekten, og har ingen andre som kan være med poden. Mannen min er selvstendig næringsdrivende, så han er til en viss grad fleksibel, men firmaet (og hans inntekt) er totalt avhengig av at han jobber et visst antall timer hver dag.

Skrevet

Mager trøst at vi er flere i samme båt...

Nå tenker jeg som miepia at det kan være det samme. Ungen kan komme om to dager eller to uker, det spiller ingen rolle lenger... Ble så utrolig demotivert av å ikke få baby i august da jeg vet hvor mye bekymringer vi vil få til neste år.

Mannen har forsøkt å trøste med god middag og sjokoladepudding i kjøleskapet, så da blir det Simpsons og trøstespising på meg...

Skrevet

Nå har jeg selvsagt fått masrier i massevis og det kommer masse brunt slim. Det hadde bare vært så ironisk om den ungen kommer ut i natt.

1 september. Snakk om dårlig timing. Da føles det faktisk bedre om noen dager, at det ikke var sååå nært liksom. Vel vel. Vi kommer til å kose oss gløgg i hjel med de deilige nurkene våre så disse bekymringene er glemt om noen dager/uker. Så får vi sette barnehagebekymringene på vent en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...