Gå til innhold

Har kun vært på en kontroll, skal på ultralyd nå. Synes det er litt lite?


Jahoo

Anbefalte innlegg

Hva med dere? Jerg har egentlig ikke stresset heller, men lurer jo på om han vokser bra. Var på 1. kontroll og hun sa at det ikke var med før ultralyd og at jeg etter det skal ringe jordmor. Tror jeg ringer og bestiller kontroll nå snart ja. :) Skal på ultralyd nå den 6. så blir vel kanskje beroliget da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Jeg var på en kontroll i uke 8, for å få bekreftet graviditeten. Ellers hadde jeg time hos jordmor i uke 14 tror jeg det var.

 

Har ingen flere kontroller før ordinær ul om 2 uker, og har time igjen hos jordmor i begynnelsen av oktober. Så tror det er ganske vanlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg var hos legen for å få svangerskapspapirer i uke 14 pga. ferier, skal til jordmor i dag, uke 16 og ultralyd i uke 19. Var en tur innom legen i uke 11 med urinprøve pga. blødning bare for å se om det fremdeles var en der inne.

Legen min sa at det hadde kommet nye "regler" i svangerskapskontrollen.

Han sa at man kunne velge enten å gå til legen sin eller til jordmor og at kontrollenen ikke var så ofte pga. at noen følte at de ble kontrollert med så mange kontroller. Jeg synes det bare er betryggende jeg. Selv om jeg venter nr.2, synes jeg det er koselig å gå til kontroller :)

 

Har du bare vært hos legen?

Jeg var nede på helsestasjonen i uke 11 og bestilte time. Så hører man ifra dem etter hvert. Kan være litt ventetid, så greit å være tidlig ute med bestilling ;D

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall svangerskapskontroller er ca 8 inkl ultralyd. Det er helt normalt å kun ha en kontroll hos lege i uke 8-12 og så neste kontroll på sykehuset i forbindelse med ultralydundersøkelsen uke 18-22

 

Neste kontroll deretter blir ca uke 23-24 og deretter hver 4. uke.

 

Det er mer normalt med hyppigere kontroller på slutten av svangerskapet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...