Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Hei Kan dere Dib damer hjelper meg? Jeg har fått jobb innen et vikarbyrå, men får bar kr. 140 i timen? Jeg er litt over 30 år, og har utdanning og arbeidserfaring, så jeg synes det er lite i forhold til min alder. Har de lov til å gi så lite? Jobber i resepsjonen
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Ja, de kan gi så lite. Jeg jobbet en kort periode gjennom Manpower og selv om jeg har 8 års erfaring fra offentlig saksbehandling og forvaltning så fikk jeg bare 100,- timen. Sluttet på dagen da jeg fikk fast jobb annet sted. Vikarbyrå suger på lønn!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Det finnes ingen minimumslønn i Norge så ja - de har lov til å betale deg bare 140 kr i timen. Men du står selvsagt fritt til å godta det eller ei..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Problemet med vikarbyråer er vel at de skal også tjene penger, så den bedriften du jobber hos nå betaler selvfølgelig mer enn 140 kr timen inn til vikarbyrået også er 140 kroner din del av kaka, resten tar vikarbyrået. Det er ikke vanlig å jobbe mange år i vikarbyrå, der jobber man bare en liten stund, frem til man blir tilbudt fast jobb. Mannen min fikk et engasjement gjennom vikarbyrå, og bedriften som brukte han var så fornøyd at de tilbød han fast jobb, da gikk han betydelig opp i lønn.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Kan jeg spørre hvor mye han gikk opp i lønn og hva slags jobb han fikk? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Han fikk jobb på noe de kalte "claim" eller noe sånt i en stor bedrift, altså den som sitter og svare på alle klagene, organiserer reperasjoner, returer osv. Han sa vel først nei til jobben, han synes det var en litt deprimerende og for stillesittende jobb, men da hevet de lønnen igjen og han fikk tilbud om fastlønn som ga en årslønn på ca 400.000,- Så da ble han ansatt, alternativet var jo dagpenger...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #9 Skrevet 31. august 2011 Tusen takk for svar 1111:) Så fint at mannen din fikk seg fast jobb. Håper det blir min tur snart. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå