Gå til innhold

Fikk bekreftet fødeplass på Ullevål i dag. Vurderer å søke ABC...


Lykkeli 74

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette tilbudet? Jeg finner lite info om dette på sykehusets nettsider. Har hørt at man må sende et brev hvor man beskriver hvorfor man vil føde der, noen som vet noe mer om søkeprosessen?

 

Fødte sist på Ullevål og fikk jeg akupunktur som smertelindring. Det fungerte veldig bra og jeg håper å gjøre det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg fødte på ABC i 2009 og skal dit igjen i 2012. Kan bare anbefales hvis du er klar for en fødsel "uten" smertelindrende, "bare" i badekar, med akupunktur, god tid, levende lys og mye støtte fra jordmor. Hvis ting ikke skjer som de skal er leger og føde A/B på Ullevål sykehus rett bak døren på samme etasje.

 

Du må være en frisk gravid, så kan du søke plass der. Skriv et brev eller en epost der du forteller litt om hvorfor du søker plass der og send med en kopi av helsekortet ditt. For meg tok det ca 2 uker til jeg fikk beskjeden om at jeg hadde fått plass pluss en innkalling til kontroll.

 

Jeg likte veldig godt å gå til alle kontroller der, jordmødrene hadde god tid til meg og mine spørsmål. Jeg fikk se på fødestuene og ble litt kjent med avdelingen og de som jobber der i løpet av graviditeten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...