Gå til innhold

Noen som kan eller vet hvor jeg finner reglene for fastlønn?? frustrert her:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk et vikariat jeg tiltrådte 1 august, nå viser det seg at jeg blir lønnet som vikar altså ved og levere timelister og da kommer ikke lønnen for august før 15 september:(

 

Trodde ærlig talt jeg skulle bli lønnet på fastlønn og vet ikke om jeg orker holde ut dette vikariatet ut perioden det løper:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange arbeidsplasser som opererer med 1 mnd. innestående lønn. Sånn er det bare.

Timelønn eller fast, du får vel uansett for de timene du har vært på jobb.

 

Du hørtes ikke mye intressert ut i å jobbe egentlig, ut i fra det lille du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt jeg, du orker ikke jobbe fordi du blir lønnet på etterskudd?

 

Det er da helt vanlig å bli lønnet på etterskudd, det gjør ting veldig mye enklere for arbeidsgiver så det skjønner jeg godt.

 

I min bedrift har vi lønningsdag 30. i hver måned, da får vi lønn for det vi har jobbet fra 15. til 15. Den lønna jeg fikk i dag var for det jeg har jobbet 15.juli til 15.august.

 

Synes det er greit sånn selv jeg, da blir det ikke så mye styr om man skulle bli syk, bytte en vakt, ha et sykt barn e.l. den tiden av måneden som evt blir forskuddsbetalt.

 

Du får betalt på etterskudd for de timene du faktisk har vært på jobb, helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fast jobb og fastlønn. Får betalt 15 september for august. Det er jo helt normalt.

 

Hvorfor skulle du ikke holde ut vikarperioden, får du fortere lønn av å avlkutte den? Tror egentlig ikke du er så interessert i å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange bedrifter opererer på denne måten og jeg syns nå egentlig at det er veldig greit jeg. Da får man betalt for det man har jobbet..ikke nødvendigvis det man skal jobbe..det slipper å bli mye trekk på neste lønn om du velger å ta noen dager fri etc.

Når man er fastlønnet er man forskuddsbetalt,hvilket vil si at den dagen du slutter i jobb får du plutselig ikke mer penger. En som er timelønnet vil jo få lønnen sin tikkende inn på konto mnd etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...