Gå til innhold

Jeg skal ha en gutt på 5 kilo!


Påanigen :)

Anbefalte innlegg

Han ligger over 97.5 prosent persentilen. Har tidligere Født en jente på 4.5 kilo, men er likevel ganske engstelig. Forrige fødsel var ganske tøff også. Hvordan forbereder man seg til noe sånt? De sier at de vil stimulere meg igang, uten kjemikalier, rundt termin. De skal strippe og tøye, men er det noe mer de kan gjøre? Hva er foreksempel sånne ballonger de setter inn? Huff, jeg tenker på dette hele tiden, og merker at jeg blir mer og mer bekymret. Andre i samme situasjon?

Kan jeg få planlagt keisersnitt tror dere? Vet ikke om jeg vil det heller da... Håper de tar feil på størrelsen, men vi har mange store gutter i veldig nær familie både jeg og mannen min. Huff...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Akkurat samme problemet som deg! Gutt som er estimert til 5 kilos rundt termin. Har hatt to knalltøffe fødsler med vakum og revning på to under 4 kilo fra før, så dette gleder jeg meg overhodet ikke til. Legen begynte å snakke keisersnitt, dersom han holder vekstkurven som nå. Deprimerende, for jeg har heller lyst på vanlig fødsel hvor jeg kommer meg raskere på beina til de to små vi har fra før...

Får ihvertfall nøye oppfølging på føde.pol fremover, så kan vel ikke gjøre annet enn å ta det som det kommer. Vet de ofte tar feil på størrelsen ved estimering, men det hender jo faktisk at de har rett også!

Masse lykke til både deg og meg! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var på ultralyd for 2 mnd siden og da fikk jeg vite at gutten min er 15 prosent større enn normalt. Vet dere hvor mange prosent over gjennomsnittet dere er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det regnes ut jeg. Han ligger over alle strekene på det skjemaet, der det står 97.5%. Men han er vel ikke så mye for stor vel? Lurer på om han er +50 %?? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de sier alle sine er over gjennomsnittet :P Fikk en på 4 sist, og de sa at han her kom til å bli like stor, helt til dem fant ut at det ikke er samme pappa på dem, da ble han her plutselig mindre.. selv om de sa han lå over gjennomsnittet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er andregangsfødende og ligger også høyt på den grønne kurven på helsekortet, ikke bare høyt med faktisk ovenfor normalen. Ikke spurt jordmor hvor mange prosent over gjennomsnittet lillemann er på. Førstemann var på 4520 gr (vel og merke på overtid), og frykter at nummer 2 ikke akkurat blir mindre.

 

Det legen min har gjort er å sjekke meg for svangerskapsdiabetes, noe jeg ikke hadde. Har og fått anbefaling om å begynne med akupunktur fra uke 37 i håp om at jeg ikke skal føde etter termin. Fikk og beskjed om å være flink og holde meg i form, samt trene så lenge jeg følte det var ok.

 

Nå var jeg normal pluss (169 cm , 66 kg) før jeg ble gravid og har lagt på meg 10 kg så langt. Pappan er også normalbygd, så vet ikke hvorfor vi skal få så store babyer...

 

Nei lykke til jenter, krysser fingre for brede bekken og utålmodig baby som vil fort ut :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Min baby er også stor og jeg jeg vil ikke ha KS pr de på fødepol synes var fornuftig. Så vi har blitt enige om at de setter meg i gang tidligere. Jeg har termin 17. Okt og håper å bli satt igang 3. Okt så jeg kan føde vanlig. Har et KS og en vanlig fødsel fra før og vil uten tvil heller føde vanlig. Sykehuset tar ul annen hver uke nå for å se størrelsen og setter i gang når han er passe stor og under 4 kilo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...