Gå til innhold

Noen som vet om jeg må ha en "hvit" barnepike for å få stønad til barnetilsyn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg kan søke om stønad til barnetilsyn også for de kveldene jeg jobber i mnd. å må ha barnepass til sønnen min. Det jeg har funnet ut er at omtrent hvem som helst kan være barnevakten, så lenge det ikke er et søsken under 16 år eller en av foreldrene. Men det står ingenting om at barnevakten må være hvit.

 

Hvor mange barnepiker er det som er hvite barnevakter? Har dere et ansettelsesforhold på barnevaktene deres? Det er snakk om 4 ettermiddager i mnd.

 

Noen her som får stønad til barnetilsyn utenom til dagmamma/bhg.? Hvilken dokumentasjon la dere frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, ja, du må levere dokumentasjon på at du har betalt, dvs. kopi av hver faktura du har betalt. Du kan jo ikke ansette noen svart (dvs ikke betale avgifter) og så i tillegg få igjen fra staten for utgiften... du skjønner vel selv at det blir helt feil på alle plan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri giddet å søke for 4 skarve kvelder i mnd. Men for å svare på sitt spørsmål: Ja, det må være hvit dagmamma. Det må dokumenteres hvor mye hun/han passer barnet, pris i mnd., hvem barnepasser er ol. En kontrakt som forteller alt dette skal holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dokumentere utgiftene dine med kvitteringer. Om du har en "svart" barnepasser som skriver ut kvittering på beløpene, skulle alt være i skjønneste orden, men vedkommende ville nok fått et problem med skatteetaten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke avgifter? Som foreldre skal man ikke betale arbeidsgiveravgift. Bare lurer fordi skatteetaten her i min by sia at de ikke trodde jeg trengte det. Mens ei på nav sa at jeg måtte det. Derfor jeg lurer.

 

Barnevakten min vil vel få frikort uansett.

 

4 skarve kvelder i mnd. Greit nok.. Men det blir 1200 kr. (+) i utgifter for meg. Så mest sannsynlig må jeg si fra meg kveldsvakten for jeg har rett og slett ikke råd til det.

 

Takk for svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde stønad til barnetilsyn i over 1 år da jeg brukte dagmamma til mitt barn. Hun var ikke hvit nei. Snakket med nav om dette og de brydde seg ikke om det. Jeg måtte ikke levere noe som helst dokumentasjon på noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...