Gå til innhold

Noen gode råd for å få gutten min på 19 mnd til å legge seg å sove?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De første 18 mnd av hans lille liv har han vært en drøm å legge, på de siste 3-4 ukene har han helt endret seg.

 

Han er trøtt som en dupp til barnetv og kveldsmat, når jeg legger han er det rolig i ca 30 min også er det i gang. Han gråter ikke, bare hopper, roper og ler når vi kommer inn.

Prøver å ikke gå inn til han for det virker som han leker med oss, men må liksom innom å sjekke at han ikke har bæsjet eller no.

 

Han kan drive på til mellom ni og ti. Og er stuptrøtt dagen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når legger du han?

 

Her i huset våkner lillemor etter 30 min - 60 min om jeg legger henne for tidlig...

Selv om hun er stup trøtt asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i seng mellom 1830-1900, vi har prøvd å legge han senere også men da ble han spinnvill (overtrøtt) og bare gråt:(

Og hoppa like godt i senga etterpå gitt.

 

Kan legge til at det har vært en liten endring her i huset, han fikk en lillesøster for ca 4 uker siden. Så jeg lurer litt på om det kan være sjalusi eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, kan nok være lurt å legge han før han blir for trøtt. Har ei på 17 mnd, og hun kan jeg ikke legge før kl 19 nemlig...

 

Men det kan være sjalusi ja, siden det er merkbart da det startet... Prøv å bevistgjøre oppmerksomheten mot han, men her i huset så har natta vært natta uansett. Par kvelder med kav og vips innser dem at det ikke funker å leke med mamma og pappa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN være pga jeksler. Mine unger har fått endret sovemønster når det kommer jeksler.

Det kan jo også være sjalusi, som du nevner.

 

:) Det kommer uansett til å ordne seg, så stress ned! De orker ikke å styre sånn i lengden, for det er jo egentlig godt å sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe for hans del at han får tilbake de gode vanene.

 

Skal prøve å lese litt i en bok eller noe så vi kan drøye leggingen bittelitt.

 

Jekslene er ute, men hjørnetennene er på vei ut. Kan jo være de også!

 

Ellers får jeg nå bare kose masse med godgutten:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...