Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Jeg skal til lege om noen dager, og i mellomtiden er jeg nervøs. Jeg har i noen uker hatt vondt i hodet og har vært kvalm hvis jeg våkner på natten og når jeg står opp. Jeg har skrevet det til stress og stiv nakke, fordi jeg er utrolig stiv i nakken. Jeg har også sovet veldig lite i en periode fordi datteren vår har fått stor seng og vandrer på natten. Jeg har alltid hat lett for å få blåmerker, min mamma er lik. Men plutselig syns jeg at jeg fikk et par store merker uten at jeg syns de kakkene jeg hadde fått sto til størrelsen. Disse gikk bort og jeg fikk ikke flere. Men så fikk jeg plutselig et merke på magen, dette var veldig mørkt og på størrelse med en fingertupp. Det kom etter at datteren min klatret på magen min og borret storetåen sin inn i magen på meg, men jeg har ikke pleid å få slike merker av det før. Nå er jeg fullstendig paranoid for nye merker, er nesten redd for å ta av meg klærne. Det er ikke mer enn dette ene merket på kroppen min nå, er det noen som vet om man skal ha mange merker før man mistenker leukemi? Jeg har ikke hatt noen infeksjoner, trener 5 ganger i uken og blør ikke lenge hvis jeg skader meg. Noen med kunnskap?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Ehh tror nok bare du kan ta det rolig...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Vel, sønnen min ble utredet for det. Han hadde helt andre symptomer enn det du nevner. Han hadde det ikke, takk og lov.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Tror nok legen vet best, så er bra du har bestilt time. Synes det er ondskapsfult å kalle hi for hysterisk kvinnemenneske, det er jo et av symptomene til blodkreft med blåmerker, så er jo ikke rart hun blir bekymret. Går jo mest sannsynlig helt ok hos legen og det kan være noe annet. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Takk forsvar. Jeg er kanskje litt hysterisk. Har vært litt hypokondrisk tidligere, men har ikke vært det på mange år. Nå opplever jeg at flere nære venner har blitt alvorlig syke, så det kan være det har blusset opp igjen. Likevel har jeg syns det var fryktelig ekkelt at jeg, som aldri før har hatt vondt i hodet, har hatt det kombinert med kvalme nå - pluss at jeg har fått flere blåmerker enn normalt. Jeg skal i alle fall ta meg en tur til lege, også kan hun kanskje heller hjelpe meg for hysterien min hvis jeg ikke er alvorlig syk.. HI
Monajenten Skrevet 30. august 2011 #7 Skrevet 30. august 2011 Syns det er kjempefint at du skal til legen, krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig. Selv får jeg blåmerker omtrent bare noen ser på meg, og på et tidspunkt kunne jeg telle 57 blåmerker fordelt på kroppen. Det fleste merket jeg ikke engang at jeg fikk. Da jeg var hos legen viste det seg at jeg lå i grenseland på forhøyede verdier av noe (som jeg ikke husker) og måtte komme tilbake for å ta nye prøver. Heldigvis var ikke det heller noe alvorlig, og heller ingenting å gjøre noe med. Men jeg har en salve (Hirudoid tror jeg den heter) som skal gjøre at blåmerkene trekker seg fortere tilbake. Håper alt er bra med deg hi, lykke til hos legen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 Nå er det jo slik at verk i kroppen, vondt i leddene, stiv nakke, søvnproblemer og tretthet også er symptomer på leukemi i tillegg til blåmerkene.... Men for all del det kan jo også være en infeksjon kombinert med lav blodprosent for eksempel som forårsaker dette. 20.57
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #9 Skrevet 30. august 2011 Leukemi har du hovne kjertler som forkjølelse . Ledda blir stive. Tror du ikkje har det men kva med Kyssesyken ?
Monajenten Skrevet 30. august 2011 #10 Skrevet 30. august 2011 Ja det forstår jeg. Men jeg ville bare dele min erfaring likevel. Jeg krysser ihvertfall fingrene for at alt er ok med hi, og syns det er veldig dårlig gjort av de som kaller henne for hysteriske kvinnemenneske. Man har lov til å være nervøs, selv om det forhåpentligvis viser seg at det ikke er noe alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå