Gå til innhold

Trenger monteringshjelp - IKEAs hylle Expedit! Føler meg som en total idiot...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen er på nattevakt, og jeg tenkte at det måtte jo være easy peasy å montere Expedit-hylle fra IKEA (2x2 dvs liten). Bruksanvisningen er jo grei, men jeg får ikke inn de trepluggene som skal holde hyllene på plass? De kommer ikke langt nok inn, så det blir en glippe mellom den indre hylla og utsiden av hylla. Jeg prøvde å slå med hammer (med to tykke lag med papp imellom) for å se om det hjalp, men det resulterte i at hylla nesten ble ødelagt, på tross av pappen.

 

Hjelp?? Hva er trikset, hva i all verden er det jeg gjør feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du hadde rett. Faktisk var bruksanvisningen feil. Det er to hull, det står i bruksanvisningen at de pluggene skal inn i det ytterste, men det går ikke. Grrrrr. De innerste hullene på hovedhylla var mye dypere, da gikk det. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil hull. Har montert flere slike selv og ødela nesten en hylle pga feil hull. Med hammer og treplugg i riktig hull, så går det veldig fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk til slutt, men jeg måtte improvisere kraftig. Skjønner ingen ting, vanligvis er det null problem å skru sammen flatpakker fra IKEA bare man følger bruksanvisningen slavisk, men ikke denne gangen... Jaja, hylla ble fin til slutt, da. Jeg har en til, nå skal jeg pakke ut den for å se om den er likedan, eller om det var noe feil med den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...