Gå til innhold

Dressdebatten.. For/Ikke for, parkdress/ vinterdress????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, nå nærmer høsten seg og snart kommer vinteren med stormende skritt. Dressen må i hus ;) Men hva kjøper dere? Har dere en parkdress og en vinterdress, eller har dere en med for i som kan brukes til begge deler? ...eller... er det virkelig nødvendig med tynn parkdress? Holder det bare med vinterdress?

 

Så.... hva tenker dere er greiest? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt Helly Hansen dress med uttagbart for så da er det parkdress om høsen og en vinterdress til vinteren.

To fluer i en smekk:-)

 

Kjøpte dressen litt stor så hun brukte den i vår også. God passform, god bevegelighet og en god dress. Tror den skal holde godt til vinteren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter parkdress uansett, og de finnes i både vår/høst utgave og vinterutgave. Altså vårdress/høstdress og vinterdress, så har en sånn med for som kan tas ut, fellesbetegnelsen er parkdress. Jeg har både vår/høstdress og vinterdress til mine. Går fortere og er lettere at det blir riktig bekledning i barnehagen. Dessuten blir det flere dresser å slite på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, ok.. Parkdress da :-p Var kanskje ikke nødvendigvis fellesbetegnelsen jeg var ute etter, men takk for svar uansett :D Høres ut som de man kan ta ut foret på er bra og praktisk =)

 

Jeg har ei jente på 5 år. Hvordan er str i hh dressene? Kan jeg kjøpe str 5, eller bør jeg ha større? Hun er gjennomsnittlig stor..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri trengt flere dresser å slite på vi da. Kjøper en str over det de ellers bruker.

 

Det foret i vinterdressen er også god å bruke under regntøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er ok jeg. Både å skifte mellom, slippe å dra til og fra barnehagen, litt for variasjonens del og for at vi har mange barn som kan arve dressene om de ser pene og hele ut. Kanskje aller mest for at mor i huset er glad i å kjøpe klær til barna, spesielt yttertøy som man bruker hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha 3 FLUER i et smekk ;) så kjøper du Polarn O. Pyret sin høst dress. Den er vanntett med teipa sømmer 10.000 i vannsøyle. foret kan tas ut.....for de milde høstdagene og ta i foret og kle opp litt ekstra med ull på de kalle vinterdagene :)

 

1.regndress :)

2.høst/vårdress :)

3.vinterdress :)

 

PS.

Om du bor et sted hvor det er veldig mye snø og veldig kalde vintrer, så bør du kanskje vurder en tykkere dress hvor foret sitter fast. Polarn O. Pyret sin med for har også 10.000 i vannsøyle :)

 

Har prøvd begge deler og er kjempefornøyd. Bruker ikke plast/gummi regntøy dressene holder plenty :) De er gode i str og jeg har alltid brukt dem i 2år, før de har vokst ut av den :)

 

Når jeg deler prisen på 2år, så blir den ganske så rimlig :) ...og i arv har de gått også :)

 

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns parkdress er ok til 1-2 åringer. Etter det har ungene mine brukt en overtrekksbukse bare. Eller regnbukse når det er vått.

 

Her bruker minsten en med for som kan tas ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både vår/høstdress og vinterdress. Bruker ikke vår/vinterdressen så mye, men jeg vil heller at bhgn skal bruke den enn regntøy når det ikke pøser for å unngå at barna blir klamme, derfor har vi to. Vinterdress har jeg kjøpt både med innebygd fôr og med avtagbart og vil så absolutt anbefale det første alternativet. de dressene er lettere å kle på både for barn og voksne, lettere å vaske og veier mindre enn de med avtagbart fôr. Mine personlige favoritter er Reima til de helt små barna, men når de blir 3-4 år har vi gått over til Ticket for de er mye mer solide. Polarn og Pyret er også bra, som hun over anbefaler. Personlig liker jeg ikke HH, syns det er litt smale i passformen og syns de går fort i stykker. Men dette er en smakssak. Sørg bare for at dressen er vanntett (minimum 8000 i vannsøyle), puster bra og har en bra passform til kroppsfasongen til barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...