Gå til innhold

Er jeg gal som lar syvåringen gå på tur med toåringen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

min femåring,snart seksåring, går på tur med halvannetåringen på boligfeltet..så neppe

 

det kommer jo litt an på ungene også da. om de er mobne nok til å ta ansvaret. og det vet du som mor best selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i landlige strøk med minimal trafikk, men hadde nok ikke gjort det... Jeg har en gutt på syv, og han er en utrolig moden og skikkelig gutt, det er ikke noe tull, han er selvstendig og veldig flink, men likevel så er ikke konsentrasjonen til en syv-åring like godt utviklet som en på ti. Slik er biologien! Tenk om noe skjer..? Skal syv-åringen ha det på samvittigheten for resten av livet? Det er altfor mye ansvar!

 

Syv-åringen min får være ute med lillebror på fire, det er noe nytt her hjemme. Men jeg følger med!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ansvar ligger på dem voksne uansett og en 7 åring er for liten til å tenke sånn på det...

Men til HI, i et boligfelt hadde jeg nok latt han gjøre det.

Min 7 åring hadde jeg fint latt gjøre det, han er flink og bevist på trafikken.

Men her hos oss bor vi ved en fylkesvei og dermed lar ikke jeg min gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med 20:31, er for stort ansvar.

 

For en tid siden sto det om en 8 åring som passet et yngre søsken, husker ikke alder, men mener det var 2+

De lekte inn på rommet, da yngstemann hadde fått noe rundt halsen som strammet da han falt ut av køyesenga.

8 åringen skjønte ikke alvoret, minste døde.

 

Selv om det er foreldrenes ansvar kan en jo tenke hva 8 åringen vil føle resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. noe å tenke på ja..

Nå skal d være sagt at syvåringen her er veeeldig glad i lillesøster, og passer godt på! Også er han aldri alene om å gå på tur, så om noe skulle skje, så ville jeg blitt varslet.

Nabogutten, også syv år, er også veldig flink med lillesnupp i huset!

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...