Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Jeg klør så inderlig i skjeden. Ikke helt inni skjeden. Og ikke rundt skjden. Men rett og slett i åpningen av skjeden. Kan dette være sopp? Eller er denne slags kløe symptom på andre uhumskheter? :/
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Høres ut som god gammeldags sopp. Kjøp deg canesten vagitorier og salve så skal du se det forsvinner på en liten uke
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Ble nesten lettet jeg nå Kunne vert verre. Betyr dette at jeg burde unngå samleie med min partner? Smitter det?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Det er umulig å ta stilling til hvorfor du har kløe, uten å undersøke deg. Den mest sannsynlige årsaken er soppinfeksjon, men det kan ikke utelukkes herpes (om du nyerlig har hatt samleie) eller andre årsaker. Du kan prøve en soppkur, men hvis du ikke blir kvitt plagene, bør du oppsøke en lege for en undersøkelse. Det er ikke farlig å bruke soppmiddel selv om man ikke er helt sikker på at det er soppinfeksjon man har. Det er heller ikke farlig å gå med en ubehandlet soppinfeksjon, men det kan være veldig ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 hoho dette er som jeg har skrevet det selv. jeg også sliter med det samme. har du litt mer utflod enn vanlig også? det har jeg hvertfall. det klør noe inn i hampen, er rødt og det "svir" litt.. jeg bruker canesten + en tabl som jeg puttet oppi skjednen som skal hjelpe.. tror man bør unngå samleie litt ja. det kan jo være smitsomt. i tillegg er det ubehagelig med sopp, så spørs om samleie er så veldig godt:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Nei, underlivs sopp er ikke smittsomt, det oppstår ved bakterie endringer i underlivet. Soppdrepende middel fjerner soppen, og fører floraen tilbake til normalen, oppleves det ofte, kan det være smart å bruke Lactal ca hver 2-3 månde, alt etter hvor hyppig det gjennoppstår.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #7 Skrevet 30. august 2011 Takk for nyttige svar! Herpers er utelukket Har canesten salve liggende. Duger det? Eller må jeg bruke vaginal tabelett? HI
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 For noen holder det med salva alene, da soppen ikke har utviklet seg stort, prøv i 3 dager, om det ikke er over da, så må du nok kjøpe vaginal tablett, pass på at salva ikke har gått ut på dato, da hjelper det ikke å smøre, for "motarbeideren" mot soppen er da død eller nesten død.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå