Gå til innhold

Bra og billig stasjonsvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg bil for første gang. Skal kjøre opp i begynnelsen av oktober, så begynner allerede nå å lete etter bil.

Kan ta lån på rundt 100 000 og har da ca. 20 000 å punge ut med selv. Hvilken bil får jeg får det?

Mine kriterier er:

- Må være stasjonsvogn og helst være mest mulig romslig

- Ikke eldre enn 2004-2005 modell

- Må ha isofix fester

- Tåle kulde bra (bor langt oppe i nord)

- Sikkerhet er også et pluss, men regner med at de fleste nyere biler har bra sikkerhet uansett

Har besafe sete som er bakovervendt til jenta mi, og den er jo i seg selv ganske stor.

Ønsker meg egentlig en toyota avensis eller mazda, men siden jeg aldri har kjøpt bil før og har ingen erfaring trenger jeg å få tips fra dere som er mer erfaren. Og dessuten vet jeg ikke om jeg får en kjørbar bil til litt over 100 000... Så hva er en bra og billig bil synes dere?

Takker på forhånd for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at man ihvertfall kan få 2003 modell Avensis til rundt 115 000kr. Så da kan du kanskje klare kravet ditt om du leter på finn.no og evt. pruter litt.

Vi har selv en 2007mod Avensis og har hatt den i 3 år nå. Jeg kan anbefale denne bilen på det varmeste. Den er veldig god å kjøre og har rikelig med plass til både vogn og besafe sete(har det setet selv). Valget vårt stod også mellom mazda 6 og Avensis og de to bilene er størrelse messig ganske like. Om du ser på VG i dag så ser man jo at Avensis er en driftsikker bil som ofte kommer godt ut i tester.

Lykke til med valget. Jeg ville holdt meg til en av disse to visst jeg var deg ihvertfall :)

Skrevet

Jeg sjekket på nettet og fant en 03 modell avensis til 95 000. Er også veldig nært, så kommer ikke til å bruke noe særlig på reisen. Om den ikke er solgt vurderer jeg den sterkt! 03 modellen så ikke særlig gammel ut, den er ganske lik nyere modeller av avensis:-)

HI

Skrevet

Så bra :) Blir garantert fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...