Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Hvordan skal jeg gå frem? Søskenet mitt vil så gjerne ha psykolog.. men vil ikke si ifra til foreldrene våre, det får vel vite det uansett men... Hvordan skal jeg gå frem? Må hun oppsøke lege for å kanskje bli videresendt til psykolog?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Hun kan ta kontakt med helsesøster, enten på skolen eller ved å gå innom helsestasjonen de dagene de har "ungdoms-stasjon". Hun vil hjelpe henne videre.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Ok, mulig jeg blir med henne da? Eller er det helt bakmål? takk for svar
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Skal hun ha psykolog, må hun ha henvisning fra lege. Legen kan henvise henne til barne og ungdomspsykiatrisk klinikk. Hun må til BUP fordi hun er under 18.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Mange kommuner har ett familieteam, tilknyttet helsestasjonen. Der kan hun snakke med en psykolog hvis deres kommune har det. Da slipper hun papirmølla for å komme til bup Hør med helsesøster, hun har oversikt i deres kommune
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 Bup trenger skriftlig tillatelse fra foreldrene for å ta inn barn under 16. Vil da heller anbefale førstelinjen/helsestasjonen
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #9 Skrevet 30. august 2011 Syns det der med skriftelig tillatelse fra foreldre er litt tull, tenk på de som ikke får lov?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå