Gå til innhold

Sugen på skolegang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er flaut å si, men er 23 år, snart tobarns mor og har ingen utdanning, var nær ved å fullføre, men strøk i ene hovedfaget =(

Slet en del psykisk når jeg gikk på skola, og var en daglig kamp å gå på skola med sosial angst. Men jeg fullførte.. Med stryk =/

Uansett, jeg er gravid med nr 2, og føler rett og slett et enormt sjalusi når jeg leser statusene til mine facebook venner som må gjøre lekser ol. Drømmer meg bort om å sitte på skola å ta utdanning, komme hjem og gjøre lekser, samtidig som jeg er med to små nyderlige barn. Jeg føler meg veldig innstilt på å starte på skolen igjen så fort som mulig, må jo vente til ungen er født, og være litt hjemme sammen med h*n og storebror. Men jeg VIL tilbake til skolen, jeg vil sitte å slite med mattematikken som er en pst og en plage, jeg vil slite med skolearbeid og barn som er over alt der de ikke burde..

Jeg bare gleder meg til å kunne starte å danne meg en utdanning og kariere.. Jeg vet bare ikke HVA slags utdanning, pga mindre ryggskade, kan jeg ikke gjøre det jeg utdannet meg som. Men hvordan skal jeg da finne ut hvilke yrke jeg kan ta meg, hva jeg kan passe som?!

Føler det kribler en spenning i kroppen, hver gang jeg ser for meg skolegang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra at du føler det sånn, for når du begynner på skolen igjen, så blir dette en motivasjon for deg.

Du får bare bruke tiden nå til å tenke over og finner ut hva du kan studerer til.

Lykke til.

Skrevet

ta oppp d ene faget du strøyk i da, så¨har du utdanning.

Skrevet

Skriver det jo i hovedtråden min, at jeg ikke kan gjøre det, pga en ryggskade, allerede forhørt meg med legen og fysio, men de sier at om jeg gjør det, må jeg tenke ny utdanning 3-4 år etter utdanningen er fullført. Og da er det jo ikke noen poeng i det, for det sier seg selv da at jeg må starte helt på nytt etter de 3-4 årene.

Vil heller ha en utdanning som kan sikre meg en jobb over lengre løp enn dette.

Skrevet

Jo takk :) Tror jeg allerede nå kommer til å "snuse" litt på hvilke muligheter jeg har, og kanskje det finnes en test eller noe et sted, som kan hjelpe meg å finne et yrke som kan passe?! Føler bare for å ha alt på plass, så jeg er et bedre forbilde for ungene mine, vil ikke at de skal føle noe negativitet ved en mor uten utdannelse.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...