Gå til innhold

litt komisk ang. ønskebrev til jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige fødsel, som førstegangs, hadde jeg 2 A4 sider med ønsker, tanker og forklaringer!

Denne gangen 3 linjer!:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri skjønt poenget med ønskebrev:-) Første gangen ante jeg jo ikke hva jeg gikk til, men jeg og samboren min hadde snakket litt om forventninger og ønsker. Andre gangen visste jeg jo veldig godt hva jeg gikk til og det gjorde alt enklere og da hadde jeg et ønske jeg var veldig bestemt på. Det var at jeg IKKE ønsket å prøve lystgass ettersom jeg blir lett kvalm og jeg har hørt så mange blir kvalme av det. Det visste samboeren min og hvis jeg ikke orket å diskutere med jordmor hvis hun foreslo det, så skulle han si nei for meg.

Skrevet

de tre linjene jeg har skrevet står der i tilfelle mannen føler det vanskelig å si ifra, akkurat de tre tingene betyr mye for meg, men jeg vet at i fødselshelvete orker jeg ikke å kommunisere med noen.

Skrevet

Første fødsel: Ikke ønskebrev

Andre fødsel: Ikke ønskebrev

Tredje fødsel: Ikke ønskebrev

Har aldri sett poenget. Med første visste jeg jo ikke hva jeg gikk til og bestemte meg fort for å ta det som det kom. Med andre og tredje visste jeg sånn noenlunde hva jeg kunne forvente meg og så desto mindre poeng med ønskebrev.

Ungen kommer uansett og man finner fort ut hva man ønsker mens man er i situasjonen.

Skrevet

Hva er ønskebrev?????????????????????

Skrevet

Spør jeg også om. Hvor skal man liksom levere dette brevet? og når?

Skrevet

ta det med sammen med helsekortet:

- ønsker/ønsker ikke smertelindring

-vil prøve vann

- ønsker klyster

- vil ikke være alene

- vil være mest mulig alene

- hensyn som må tas i forhold til andre lidelser

etc

Skrevet

Hei!

Jeg skrev ønskebrev til vår andre fødsel, og har tenkt å gjøre det til den tredje også! Det var en del ting jeg misslikte sterkt ved første fødsel!

Fex. Jeg ønsker å forholde meg til færrest mulig av personale under fødsel! Videre, ønsker IKKE hospitanter eller studenter tilstede. Ved første fødsel var det et regelrett "kopekorps" som stod å glodde meg åpenlyst mellom beina mens datteren ble dratt ut med vakum, og jeg revnet i alle retninger i et smertehelvete...

Ønsker også en moden rolig jordmor med erfaring, som ikke stresser seg opp... Dårlig følelse når jordmor sier "ups... shit! " under fødselen.

Ikke viktig for meg med ønsker i forhold til smertelindring etc, da dette finner man ut under veis uansett... men den lille kontrollen jeg kan ha over fødsel, den vil jeg ihvertfall gi uttrykk for...

Skrevet

Nå ble jeg utrolig glad for at jeg er ferdig med å føde! Har gjort det tre ganger uten ønskebrev. Jeg har vært åpen for det meste og har kommunisert mine ønsker greit med jordmødre undervegs. Første gang med smertelindring, de andre to uten. Man vet aldri hvordan det blir og hva man ønsker på forhånd, selv om man har gjort det før. Alle mine fødsler var veldig forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...