Gå til innhold

Amming og slanking....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ned 10-12kg, men jeg ammer tilnærmet fullt (fått ett grøtmåltid om dagen).

Vet at det er anbefalt at man venter med slankingen til man ikke ammer lenger, men man kan vel gjøre det litt forsiktig eller? Trene litt, være bevisst på hva man spiser ol?

Hvordan gjør dere det?

Jeg er for tiden helt håpløs hva snop angår og eier ikke motivasjon til å komme i gang med treningen...:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å komme i gang med en gang ungen kommer ut. spise normalt sunt og trene. JEg skal følge grethe rhoede med 1600 kcal om dagen og være flink til å trille på turer. godis får vente til lørdager, da skal jeg spise det jeg har lyst på. =) Det finnes grete rhoede kurs for de som ammer også, kanskje de har det i din by?

Skrevet

Jeg fulgte Grethe roede før jeg ble gravid og det funket kjempebra (ikke kurs, men vektklubben).

...men å spise 1600 kcal når man ammer er vel altfor lite?! Var det jeg spiste når jeg gikk ned sist nemlig.

Skrevet

1600 når du slanket deg? er ikke det mye? jeg har alltid holdt meg til 1250-1350 kcal når jeg har gått ned på grete rhoede, derfor trodde jeg 1600 var passelig når jeg ammet. får vel bare begynne på 1800 og se da. men seriøst, 1800 kcal er jo mye mat. hvordan skal jeg få i meg all den maten? trenger ikke velge lett produkter da skjønner jeg! =)

Skrevet

Jeg fulgte vektklubben til VG sist... gikk ned 12 kilo :) Fikk tildelt 1300 kalorier også skulle jeg legge til 500 kalorier til om jeg full ammet.

Skrevet

Jeg har aldri slanket meg mens jeg har ammet, men jeg gjorde det (som nevt) rett før jeg ble gravid. Spiste da ca. 1600kcal om dagen. Litt vanskelig var det å spise såpass mye, men det funket som bare det. Jeg gikk ned 10kg på 3-4mnd og nådde matchvekten på en meget behagelig måte... Men så ble jeg gravid og ting ballet fort på seg igjen..:P

Men nå ammer jeg altså, og da må man jo ha i seg noe mer kcal for å beholde melka? Jenta skal snart få litt mer mat, men jeg har ikke lyst til å gi den pga at melka blir borte, da vil jeg heller vente med slankinga...om dere skjønner?

Uansett så er jeg ikke helt motivert. Startet med 30 days shred filmen igår, og håper å trene etter den hver dag nå i starten. Så er jeg hvertfall i gang med NOE...

hi

Skrevet

Det viktigste når man ammer er at man ikke går ned for raskt, for da kan avfallsstoffer som er samlet i fettet skilles ut i melka, så uavhengig av om man teller kalorier, trener mye el, så må man spise nok til at man ikke går for mye ned i vekt. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye man bør holde seg på, men tror maks man bør gå ned er 0,5kg i uka. Normalt sier man vel 0,5-1kg som maks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...