Gå til innhold

Tvillinggraviditet vs ett barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har begge deler, som merket andre ting ved det å ha to i magen? Og da tenker jeg mest på i tiden før dere fikk vite at det var to... JEg føler at det er to inni her... Og har litt andre tegn og føler meg annerledes enn i mine andre svangerskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dobbelt så mye hormoner, så ofte er man i flerlingsvangerskap dobbelt så kvalm, dobbelt så trøtt osv..

Skrevet

Dolt så trøtt kan stemme...er sinnsykt trøtt hele tiden... Ekstremt kvalm har jeg vært de andre gangene jeg har vært gravid også...Tidlig ennå så får se hvordan det blir...

Når deler egget seg ved eneggede tvillinger?

Skrevet

Vite det sikkert får du jo ikke før en ultralyd, enten tidlig eller den ordinære. Lege eller jordmor kan kanskje høre flere hjertelyder fra ca uke 10.

Dersom det er eneggende tvillinger deler egge seg 48 timer etter befruktning, før egget fester seg til livmoren.

Skrevet

Takk for svar:) Får leve i spenning til ultralyd.

Skrevet

Jeg også føler jeg har tvillinger men tror det er med følelsen. Jeg skal ikke påstå jeg er synsk for det er jeg ikke. Men ting jeg har følt om andre si helse og deres barn. Slike ting dukker plutselig opp i hodet mitt og har en tendens til å stemme. Kan det stemme hos min egen kropp også?

Skrevet

Jg har ikke følt dt slik de andre gangene jg har vært gravid... Spennende:) Tror mannen min får sjokk hvis det viser seg å være to;)

Skrevet

16.59 her.. Var det du som spurte om det er en eller to i magen på en annen tråd? da er det nok to. gutt og jente.. jeg er sikkert heeelt på jorde.. bruker å være det.. hehe mørkt hår med litt krøller ?

Lykke til i allefall

Skrevet

Da jeg var gravid med tvillingene var jeg så kvalm og dårlig at jeg fungerte ikke i hverdagen i det hele tatt.

Skrevet

Har født både tvillinger og ett barn. Var minst like trøtt når jeg gikk gravid med minstemann som med tvillingene. Var ikke spesielt kvalm i noen av svangerskapene. Hadde mer halsbrann ved minstemann enn med tvillingene. Var egentlig i bedre form når jeg gikk med tvillingene, men det kan ha noe med at når du har to krevende barn når man er gravid er det mer naturlig å være mer trøtt enn når man ikke har barn.. dette ble sikkert litt rotete, men mine tre barn har slitt meg totalt ut i dag!

Lykke til enten det er en eller to :) Det er uansett gøy med tvillinger, men alt er dobbelt opp.. Etter de er født altså;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...