Gå til innhold

Har fredslilje og lite barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 1,5 år. Har skaffet oss 2 store "gulv"planter, og jeg var ikke klar over at fredslilje var så farlig......de står på gulvet, men snuppa har enda ikke rørt dem. Burde jeg ta dem bort eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samboer mener jeg er hysterisk....

Skrevet

det er du ikke.. fjern de med en gang. hadde ikke tatt sjansen.

Skrevet

men vet ikke om den andre er giftig?Finnes det blomster oversikt over giftige blomster?

Skrevet

Det er de færreste potteplanter man kan "knaske i seg". Et unntak er urter som sitronmelisse, persille o.l.

Skrevet

okei..så da må jeg flytte dem?(samboer kommer til å bli sur...off)...han mener jeg er overbeskyttende.

Skrevet

Synes du heller kan følge med litt jeg. Sønnen min har aldri prøvd å smake på planter, så hvis barnet ditt er sånn, så er det ingen fare. Vi lærer jo barna at de ikke skal spise blomster ute også

Barn er forskjellige, noen putter alt i munnen, andre ingenting

Skrevet

den sjansen hadde jeg ikke tatt! stygge er de uansett..

Skrevet

Er bare å følge med. Moren min har hatt fredslilje i alle år og verken jeg eller søsteren min har spist av den. Ingen av barna til stesøsknene våre heller. Tilogmed ikke katta. Så om du bare følger med på ho når ho er borte ved blomstene går det bra

Skrevet

Fredslilje er giftig ja. Katta vår tok en skikkelig jafs av en av våre, og kasta opp en del, men døde ikke. Hun gjentok det hele en gang senere, men så lærte hun. :) Da vi fant ut vi skulle ha barn valgte vi å kvitte oss med plantene. Visst kan man passe på, men det er like greit å barnesikre så det blir færre ting å passe på. Hvis jenta di ikke rører dem, kan det gå greit, menm du bør aldri la henne være alene med dem innenfor rekkevidde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...