Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Har et barn på 1,5 år. Har skaffet oss 2 store "gulv"planter, og jeg var ikke klar over at fredslilje var så farlig......de står på gulvet, men snuppa har enda ikke rørt dem. Burde jeg ta dem bort eller?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 det er du ikke.. fjern de med en gang. hadde ikke tatt sjansen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 men vet ikke om den andre er giftig?Finnes det blomster oversikt over giftige blomster?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Det er de færreste potteplanter man kan "knaske i seg". Et unntak er urter som sitronmelisse, persille o.l.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #7 Skrevet 30. august 2011 okei..så da må jeg flytte dem?(samboer kommer til å bli sur...off)...han mener jeg er overbeskyttende.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 Synes du heller kan følge med litt jeg. Sønnen min har aldri prøvd å smake på planter, så hvis barnet ditt er sånn, så er det ingen fare. Vi lærer jo barna at de ikke skal spise blomster ute også Barn er forskjellige, noen putter alt i munnen, andre ingenting
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #9 Skrevet 30. august 2011 den sjansen hadde jeg ikke tatt! stygge er de uansett..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #10 Skrevet 30. august 2011 Er bare å følge med. Moren min har hatt fredslilje i alle år og verken jeg eller søsteren min har spist av den. Ingen av barna til stesøsknene våre heller. Tilogmed ikke katta. Så om du bare følger med på ho når ho er borte ved blomstene går det bra
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #11 Skrevet 30. august 2011 Fredslilje er giftig ja. Katta vår tok en skikkelig jafs av en av våre, og kasta opp en del, men døde ikke. Hun gjentok det hele en gang senere, men så lærte hun. Da vi fant ut vi skulle ha barn valgte vi å kvitte oss med plantene. Visst kan man passe på, men det er like greit å barnesikre så det blir færre ting å passe på. Hvis jenta di ikke rører dem, kan det gå greit, menm du bør aldri la henne være alene med dem innenfor rekkevidde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå