Carina har to små gull Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Har en datter på 4 mnd og syntes at brystene var fulle og stinne av melk tidligere. Nå syntes jeg de er konstant myk. Kjenner jo at melka kommer sigende på ca hver andre time. Snuppa spiser hver andre/ tredje time. Men må pumpe meg for å fi henne flaska på kvelden da hun blir ekstremt utålmodig ved puppen. Kjøpte meg ei elktrisk avent pumpe, men syntes ikke den er noe bedre enn den manuelle. Flere som opplevde at de fikk mindre melk ettervert????
Bad habits har tre små Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Ja, det opplever jeg. Og det er jo fint at man ikke må gå rundt med spreng hele ammeperioden:-) Naturen er bra sånn! Med mindre barnet ditt ikke går opp i vekt, eller virker utilfreds, så vil jeg anta at du har nok. Det er helt vanlig at brystene til tider virker "tomme".. men de er som regel ikke det.
lillenims Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Det er helt normalt at brystene føles mindre harde etterhvert. Dette skyldes at produksjonen tilpassser seg barnets behov, og at brystene blir mindre hovne etterhvert. Det er også vanlig at de spiser hyppig på kvelden, se http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden Så lenge barnet legger bra på seg, og har 5-8 godt våte bleier pr døgn, har du nok melk Skulle du likevel være i tvil så står det litt mer her: http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk
lillemanni Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Det samme har hendt med meg, og ammer hver 2.-3. time jeg også. Drukner jo i ammeBHene mine, men venter med å kjøpe ny i tilfelle de skulle bli større igjen. Jeg syntes det skjedde etter helgen, da jeg var borte fra junior (15uker) og ammet ikke på 12 timer. Men det kan jo ha vært en tilfeldighet, altså. syntes det virker som om han er mer urolig, våkner lettere og vil oftere ha mat nå, så jeg vurderer å gi han litt velling i kveld og se om det blir bedre da...
lillenims Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Det kan være melkeproduksjonen din er lett påvirkelig av etterspørselen, dvs at den går raskt ned når du ikke ammer på mange flere timer enn vanlig. Men det kan også være økedager, da vil barnet die oftere i noen dager for å øke produksjonen. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/10/%C3%98kedagerokedogn
lille frø, mor til to Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Har samme erfaring her og. Brystene ble mye mindre etterhvert. Et tips på veien er å spise godt samt slappe av, da gikk melkeproduksjonen opp igjen.
littlefairy Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Tror ikke at jeg fikk mindre melk, men at kroppen regulerte mer selv og at produksjonen avtok, i den form av at den er mer vant til hvor ofte og mye barnet spiser. Men syns det gikk litt opp og ned, og etter 4mnd så er ammingen så godt i gang at det regulerer seg ganske fort opp/ned. Jeg kaller det for "4mnd-kneika", for både jeg og flere rundt meg, hadde en periode i den tida hvor de føler de har mindre melk (og også da flere starter med erstatning på kvelden fordi de tror de har lite og at barnet trenger mer.) Men bare kom over denne tiden, og amme så mye barnet vil, så vil ammingen være veldig godt stabilisert og i gang, og føles mye bedre i ettertid!!
jippijegharfødt Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 Ja jeg hadde en periode rundt den alderen da jeg følte at jeg hadde litt lite på kvelden. Bare fortsatte å amme - kanskje litt oftere - og så gikk det seg til. Puppene har blitt litt mykere og mindre enn i begynnelsen, men det er nok melk der likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå