Gå til innhold

Ansvar for egne barn vs fellesbarn..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er samboer med en mann som har barn fra før og sammen har vi et felles barn.

Men jeg føler at sambo tar mer ansvar for hans to tidligere barn,mens vårt fellesbarn er det veldig lite ansvar..Han tar det liksom bare som en selfølge at det er mitt ansvar.

 

Kjenner jeg begynner å bli så jævla trøtt å lei hele forholdet..

 

I dag feks så spurte jeg han om han kunne kjøre vårt felles barn til barnehagen noe han sa ja til..Men så slår han seg ned ved dataen spiller ei stund før han går i dusjen..ser jo at tiden renner ut (hun skal leveres innen en tidsfrist) jeg spør om han snart er ferdig,og får bare til svar at han kjører når han er klar og når det passer han osv osv..Og så kom det..-"Det er ditt ansvar!" sa han..

 

Alt skal alltid gjøres i hans tempo,og går noe i veien,kan han slå seg helt vrang og gjør ingenting..orket derfor ikke ta den kampen med han så gikk avgårde selv og leverte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere "egne penger" og "eget dopapir" og da, eller? Jeg, for min del, hadde aldri funnet meg i å ha en partner i hus som begynte å snakke om "dine unger" og "vårt barn".

Skrevet

For et rasshøl... Min kjæreste kunne prøvd seg å si at vårt barn var mitt ansvar. Det er begges ansvar selv om han har barn fra før. Tror at dette kommer av at disse mennene egentlig hadde hatt nok med de to (eller flere) barna de har fra før av, men noen ganger føler seg presset til å få et nytt barn med kjærestene sine for å få beholde kjæresten som ønsker sge barn. Noen velger vel kanskje også å få flere barn i håp om å få hjelp av den nye moren til å ta seg av særkullsbarna hans også..

 

Jeg har gudskjelov ikke opplevd noe slikt enda, men etter å ha lest mye rundt her så er jeg påpasselig med at dette ikke skal skje med meg og mitt barn, og skulle jeg merke at særkulls kommer foran vårt barn, og ikke er sidestilt, så flytter jeg asap.

Skrevet

Hvordan gikk den samtalen videre? Hva sa du? Hva sa han når han innså hva han hadde sagt?

 

Barn er begge foreldre sitt ansvar!

  • 4 uker senere...
Skrevet

hei, dette var kjent. Bare min sambo har voksne barn og vi har snart 2 felles. Liker menn å gjøre døtre avhengige av hjelp? Min mann har ikke lært barna pä nå 22 og 21 år ta ansvar for eget liv. De får bet.tlf regninger,støtte etter behov og lav husleie. De ringer for å be han bli med på butikken for å kjøpe/betale for mat. Vårt felles barn får ingenting. Jeg betaler alt for felles. Veldig frustrerende. Hvor lenge kan jeg orke dette? Dagens sukk.

  • 4 uker senere...
Skrevet

Mine barn er mitt ansvar, hans barn er hans ansvar og vårt bart er vårt ansvar.

Med ansvar mener jeg økonomisk ansvar. Følesesmessig forventer jeg at alle blir behandlet likt. Jeg forventer at han kjører min sønn i barnehagen og sin datter på skolen. På samme måte som jegfletter hennes hår og bretter hennes tøy.

De store barna mine får ikke økonomisk støtte fra meg utover det som er forventet. Skal de ha noe ekstra må de tjene det selv. Så å være over 18 å forvente at jeg skal betale livet for dem kan de glemme. De har noen år på seg ennå, 16 og 14. Men skal de på noe spesielt må de tjene penger til det selv.

Ingen av barne mine, hans eller våre skal mangle omsorg, kjærlighet og respekt. Fra begge parter. Grenser er like viktig og det å forklare, fortelle og ha en åpen dialog. Det tror jeg er veldig viktig.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...