Gå til innhold

Ulønnet permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man har lov/rett til å ta ut ulønnet permisjon ETTER en har gått tilbake i arbeid etter endt fødselspermisjon? Far er for øyeblikket hjemme, men skal snart tilbake i jobb. Og vi får ikke bhg-plass! Hva kan jeg gjøre? Er så fortvilet :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror en må søke arbeidsgiveren om ulønnet permisjon. Vet ikke om vi har noe lov eller rett til å ta det.

Jeg skal søke om å få en mnd ulønnet perm. etter fødselspermisjonen er ferdig. Fikk beskjed av NAV om å være klar over at hvis en tok mer enn en mnd permisjon, så ville en miste alle rettigheter ang. sykedager osv. En måtte jobbe et par mnd for å få de rettighetene igjen tror jeg. Husker ikke helt hvordan det var. Kanskje du kan snakke med arbeidsgiver og NAV. De kan sikkert svare deg bedre.

Skrevet

Du må søke om ulønnet permisjon og det er helt opp til arbeidsgiver å innvilge dette eller ikke. Du har ingen rettigheter, med mindre det er pga utdanning.

Skrevet

Jeg jobber i staten, da er det ingen problem. Mener at man nesten har krav på å kunne ta ulønnet permisjon i 2 år etter barnets fødsel. Vet ikke hvordan det er i kommunal sektor. Og privat er det garantert ikke slik.

Skrevet

Ja,man har vel i teorien rett til å ta ut ulønnet permisjon etter å ha fått barn, men det må avtales med arbeidsgiver. Fikk også beskjed om at dersom man er fraværende lenger enn 2 mnd må man jobbe tilsvarende for å oppnå retten til egenmelding og sykemelding etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...