Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Noen som vet om man har lov/rett til å ta ut ulønnet permisjon ETTER en har gått tilbake i arbeid etter endt fødselspermisjon? Far er for øyeblikket hjemme, men skal snart tilbake i jobb. Og vi får ikke bhg-plass! Hva kan jeg gjøre? Er så fortvilet :'(
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Tror en må søke arbeidsgiveren om ulønnet permisjon. Vet ikke om vi har noe lov eller rett til å ta det. Jeg skal søke om å få en mnd ulønnet perm. etter fødselspermisjonen er ferdig. Fikk beskjed av NAV om å være klar over at hvis en tok mer enn en mnd permisjon, så ville en miste alle rettigheter ang. sykedager osv. En måtte jobbe et par mnd for å få de rettighetene igjen tror jeg. Husker ikke helt hvordan det var. Kanskje du kan snakke med arbeidsgiver og NAV. De kan sikkert svare deg bedre.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Du må søke om ulønnet permisjon og det er helt opp til arbeidsgiver å innvilge dette eller ikke. Du har ingen rettigheter, med mindre det er pga utdanning.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Jeg jobber i staten, da er det ingen problem. Mener at man nesten har krav på å kunne ta ulønnet permisjon i 2 år etter barnets fødsel. Vet ikke hvordan det er i kommunal sektor. Og privat er det garantert ikke slik.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Ja,man har vel i teorien rett til å ta ut ulønnet permisjon etter å ha fått barn, men det må avtales med arbeidsgiver. Fikk også beskjed om at dersom man er fraværende lenger enn 2 mnd må man jobbe tilsvarende for å oppnå retten til egenmelding og sykemelding etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå