Gjest Madolyn Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 ... For å få i ham mest mulig melk, for å prøve å få ham til å sove lengre på nettene (han er 4,5 mnd).. Men er dette egentlig noen vits, sover babyene lengre om de får mat like før de sovner? Eller bør det holde med kveldsgrøt/littegranne pupp kl 20, når han legges kl 21? Han sovner jo uten pupp i munn på dagtid når han sover i vogna, men lurer mer og mer på om jeg bør gi meg med dette på kveldene...
ToneC Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Jeg er ingen ekspert, men jeg gir gutten pupp før vi legger han. Han har nå begynt å sove fra ca 20.30 til 03.00. Men vår er i en periode nå der han bare vil sovne på brystet vårt... Husker du skrev det, at din gutt også gjorde det en periode. Lar han gjøre det nå, regner med det går over etter en stund. Vil vel ha kos:-)
Gjest Madolyn Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Ja, problemet er at dersom vi legger ham tidligere, så våkner han 4-8 ganger per natt, så vi kan ikke legge ham før ca kl 21.. Men da er han jo så trøtt at han sovner når jeg ammer ham for siste gang... Lurer på om jeg bare skal amme ham etter at han har fått kveldsgrøten kl 20 og "håpe" at han ikke sovner da..
kinaputten Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 her ammer jeg fremdeles mini på 10!!!! mnd i søvn hver kveld. Hjelpes hvordan skal det gå når puppene ikke vil mer Så anbefaler deg til ikke å amme han i søvn hvis han kan sovne uten, ellers kan det fort bli du som sitter der med en stor plugg på 10 mnd som må ha pupp for å sove
Gjest Madolyn Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Også er det litt lett å gi gutten ekstraservice nå som han nettopp har fått to bittesmå tenner opp gjennom tannkjøttet.. Han er utrulig gretten på dagtid og vil IKKE ligge alene i det hele tatt, flaks at både faren og jeg er hjemme i noen uker med perm/ferie.. Kan jo ikke bare gå fra babyen i babygymmen når han begynner å gråte straks jeg reiser meg liksom Men lurer som sagt på om babyer sover like bra(/dårlig) på nettene dersom de ikke får noe mat siste timen før leggetid.
Gjest Madolyn Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Ja, magefølelsen min forteller meg nok innerst inne at jeg MÅ prøve å avlære ham dette nå mens han fremedeles er såpass liten, hvertfall siden vi har lykkes i å få ham til å sovne/sove i trillevogna.. Men, costamummy; fy fillern sååå beroligende, behagelig og skjønt det er å puppe disse små elskebassene i søvn <3 Ikke lett å gi seg, skjønner deg veldig godt jeg!
Jenny251210 Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Jeg ammer min 8 mnd gamle jente i søvn HVER kveld...og jeg elsker det Meeeen, kunne ønske jeg hadde lært henne andre måter å sovne på om kveden og. Ser det kan bli hardt å avvenne....håper hun slutter av seg selv fordi jeg har ikke hjerte til å nekte henne.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 Ammer også min datter på snart 11 mnd i søvn hver kveld og anbefaler å avvenne tidlig om det går. Blir helt håpløst for min mann å legge henne så jeg MÅ vare hjemme når hun skal legge seg. Kommer til å prøve å avvenne henne i nærmeste fremtid da jeg snart skal ut i jobb. Så om du kan lære babyen din å finne søvnen selv så ville jeg gått for det:) Er koselig å amme og vil absolutt fortsette en stund til jeg,men uke at hun skal være avhengig av å henge i puppen for å sovne:)
lovina Skrevet 30. august 2011 #9 Skrevet 30. august 2011 Mini her på ni måneder ammes i søvn både dag og kveld. Har prøvd å la være, men det går ikke. Syns det er kos, men må innrømme at jeg til tider er lei. Litt slitsomt, for jeg kan aldri gjøre noe uten baby. Han spiser også veldig ofte på natt. Han er en high need baby, så det har bare blitt til at jeg ammer for i hele tatt å å få han til å sove. Men har bestemt at jeg bare skal nyte tiden, ikke så lenge til han blir stor, hehe Måtte søke permisjon fra jobb, går jo ikke å kombinere jobb med en som henger i puppen. Lykke til, spent å høre hvordan det går
Gjest Madolyn Skrevet 30. august 2011 #10 Skrevet 30. august 2011 Jeg gruer meg mest fordi da blir det jo gråting.. Han gråter alltid 5-15 min før han sovner i vogna på dagtid også, syns det er å slitsomt at han aldri kan "venne seg til" vogna slik at jeg kan legge ham ned uten gråt, og det ite jeg vil er at han skal gråte og få negative asosiasjoner til kveldsøvnen
jippijegharfødt Skrevet 30. august 2011 #11 Skrevet 30. august 2011 Jeg ammer ikke sønnen min i søvn, for han vil heller ha smokk. Men jeg kan fortelle at jeg har en datter som jeg ammet i søvn i over ett år - hver eneste kveld. Da vi følte det var naturlig, så sluttet jeg å amme og bare lå ved siden av henne når hun skulle legge seg. Og det var faktisk ikke noe problem, hun sovnet av seg selv med meg eller pappan ved siden av seg. La henne over i egen seng etterpå. Da hun var ca 2 år begynte vi å gå ut slik at hun lå alene og sovnet på rommet sitt. Det gikk også kjempefint. Siden jeg først hadde begynt å amme henne i søvn som baby så tok vi alt når vi følte hun var klar for det, sånn at det ikke ble så overgang. Hvis du er komfortabel med å være så "bundet" ved at du må amme han i søvn, så hadde jeg ikke stresset så mye med det. Jeg syntes det var koselig, og har nå en 3-åring som det ikke er noe problemer med å legge. Det eneste jeg angrer på er at jeg tenkte en del på at dette var "feil".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå