Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Har ei venninne som tok abort for noen mnd siden. Hun har slitt noe voldsomt etter aborten, noe som er naturlig nok (ingen av oss er noe spesielt for abort, men dette var faktisk en litt spesiell situasjon, desverre!) hun fortalte meg idag hva son hadde skjedd på sykehuset: Hun hadde grått og grått, fortalt at hun egentlig ville beholde, men pga situasjonen, lot det seg ikke gjøre. Personalet på sykehuset (spesielt en dame der) hadde vært fryktelig hard. Hun hadde lagt ut om hvor friskt og velskapt barnet var, hun hadde til og med printet ut ett bilde av fosteret som venninnen min motvillig tok med hjem. Men som sagt, pga situasjonen var så spesiell, sto hun på sitt. Hun måtte ta det bort. Motvillig dro hun tilbake på sykehuset, og fikk satt prosessen igang. Medisinsk. Da hun ble lagt inn for den siste delen av aborten, hadde hun kjent at det var "noe på vei ut" fortet seg inn på badet, og der kom det. Det lille fosteret. Hun var 11 uker på vei. Men til min venninnes store skrekk, datt den ikke ut. Hun gadde grått og grått og ropt på hjelp, og da sykelpeieren kom, samme som printet ut bildet, sa hun bare "så ta den ut da!" så min venninne måtte faktisk ta papir i hånden og "dra" ut fosteter selv. Satt ikke akkurat fast, men hun måtte hjelpe litt til... Vanskelig å se for seg, men da hun satt gråtkvalt i sofaen min og fortalte at hun holdt det lille fosteret i hånden, armer, bein ett lite menneske... Jeg ble helt målløs!!! Som sagt, ingen av oss er for abort, grunnen hennes vil jeg ikke ta opp, men å oppleve dette... Det er for j...... Kan vel ikke være normalt å oppføre seg slik. Men skal da faktisk væ profesjonell på jobben, fordommer eller ei.... Dette er noe som kommer til å hjemsøke venninnen min for alltid...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Håper virkerlig venninna di har lagt inn klage på dette mennesket?!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Dette er det verste jeg har hørt på en stund. Håper ho har sendt inn klage på den slags behandling. De som jobber med slikt skal være svært profesjonelle og ikke opptre på den måten. Stakkars kropp. Er voldsomt i mot abort men vet det er grunner som gjør at man bare ikke kan beholde. Håper det går bra med venninna di nå.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Hun har ikke det, hun har ikke sakket om det før nå! Men hun bør da faktisk komme ett stykke om hun anmelder det, bør hun ikke? HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 er du fjern..fosteret er 4.1 cm i uke 11...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Beklager, men dette tror jeg ikke et sekund på.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 og har selv tatt medisinsk abort og jeg kan fortelle deg at alt som kommer er en masse blod, slim og annet gørr. Du skal ha ganske flaks for å finne fosteret ditt i alt det der...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 Kan skjønne xere ikke tror på det... Men før dere nekter, google "11 uker gammelt foster" og se selv...... Grunnen til at jeg skriver, er for å høre hva dere ville gjort om dere hadde vært i en slik situasjon... Jeg har sagt hun burde gå vidre med det... HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 ja, som jeg sa..det veier 7 gram og er 4.1 cm langt. Det merker du ikke på vei ut. Du kan kanskje merke alt blodet, men ikke noe foster. Og igjen, jeg har selv tatt medisinsk abort og skal love deg at selvom jeg hadde bind på som alt blodet kom i så så jeg ikke antydning til noe foster. Venninnen din lyver, eller så lyver du.. og er full av anti-abort-propaganda.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 Jeg ser ingen grunn til å lyve om dette. Dette er absolutt ikke noe propoganga historie... Jeg har selv, for mange år siden, tatt abort... Jeg var 6uker på vei, og jeg kjente at det kom noe... Jeg så ingenting, bare blod, men jeg følte jo at noe kom ut... Hvorfor skulle hun lyve om dette ??? Hun var jo sønderknust! HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #11 Skrevet 29. august 2011 Jeg tok ultrabilder av fosteret mitt i uke 12 - jeg kan i alle fall bekrefte at det var et lite menneske der:) Må være grusomt.. Jeg hadde sendt inn klage.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #12 Skrevet 29. august 2011 Dette er bare TULL Hilsen sykepleier som har jobbet på gynekologisk avd. i flere år
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #13 Skrevet 29. august 2011 1. Syns det er veldig dårlig gjort å skrive dette her om det du sier er sant. Veninnen din kan fort gjenkjennes med en så dramatisk historie, og hun hadde kansje ikke blitt så blid om hun viste du sa det her inne ?? 2. Det virker veldig usansynelig, som fler sier her; ett foster på 4 cm skal det godt gjøres å finne blandt alt blodet og annet gørr som kommer ut. Jeg kjøper ikke historien din nei. Trolletitroll
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #14 Skrevet 29. august 2011 Sånn typisk historie som blir postet nå og da på forumet. Egentlig utrolig hvor lik skrivemåten er hver gang. Ja jeg er her alt for mye og leser, 6 år nå
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #15 Skrevet 29. august 2011 Nei, det KAN komme helt ut, selv om det er sjelden. Jeg kjente også når det kom klumper, og måtte presse klumpene ut. Kjente det godt! Når jeg skulle tørke blodet, så jeg deler i papiret som var veldig "faste" og det var grusomt å tenke på at det var babyen som kom ut i biter.. Dårlig gjort å si at hun lyger. Dette høres ikke bra ut. Jeg var kjempeheldig, hadde det også vanskelig. Gråt mye og ville egentlig ikke. Ble godt tatt vare på, de støtet meg, og lot meg ikke være alene uten at jeg sa det var greit. De var kjempestøttende og jeg fikk alenerom. Det skal IKKE være sånn som dette, be hun sende klage, det er sikekrt ndre som også har sendt klage på dette kvinnemennesket, og jo flere klager det kommer inn, jo lettere er det å gjøre noe med det.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #16 Skrevet 29. august 2011 Syns det hørtes merkelig ut med medisinsk abort i uke 11? Er det ikke vanlig med utskrapning da? Kanskje jeg er helt ute på jordet, men har selv tatt medisinsk abort og da var det bare blod. Men var ikke 11 uker på vei da....
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #17 Skrevet 29. august 2011 Jeg spør ikke for å kverulere 21.25, men for jeg lurer... Hvordan kan du fastslå at det er tull? HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #18 Skrevet 29. august 2011 Dette tror jeg ikke et sekund på. Sykepleier printet ut bildet før abort, ja sikkert ! skjønner ikke at noen kan tro på en slik historie.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #19 Skrevet 29. august 2011 Er du helt fjern!! Ut i biter?!! Ved medisinsk abort!?!!! Dere burde virkelig fått snakket med noen etter aborten så dere hadde sluppet alle vrangforestillingene deres!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #20 Skrevet 29. august 2011 Vel, dere kan jo tro det det vil... Var ikke derfor jeg spurte... Jeg vil faktisk hjelpe venninnen min, og ville ha råd. Dere som ikke tror det, trenger jo ikke svare. Kan forstå at det virker uvirkelig. Er ei her som snakker om lik skrivemåte på slike innlegg... Vel, jeg er her inne tre ganger i året, så da er det i allefall ikke jeg som "troller" med dere... Syntes ikke dette er noe å trolle om... HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #21 Skrevet 29. august 2011 Kanskje hun troller da, for sant er det ikke iallefall.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #22 Skrevet 29. august 2011 Du eller venninna tuller veldig nå HI... Jeg har akkuart tatt medisinsk abort i 10.uke. Blødde noe vanvittig mye og måtte skifte bind hele tiden. Tok aborten hjemme. Siden jeg byttet bind så ofte, tok jeg tilfeldigvis av meg bindet like etter at fostersekken kom ut. Så den tydelig i blodet, men det var ikke stor. Var som eggehvitte med en liten klump inni. Hele fostersekken var mindre på størrelse med en klinkekule! Ikke snakk om at veninna di har opplevd det du skriver en uke etter meg!!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #23 Skrevet 29. august 2011 Dette er bare tull fra ende til annen. Antiabort-propaganda.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #24 Skrevet 29. august 2011 Har lest noe lignende på "Beholde barnet?"-forumet. Kan vel være at alderen på fosteret som de går ut fra, er litt feil? De/vi som er imot abort er noen av de mest konservative og prinsippfaste kristne, så det ville overraske meg hvis noen spredte løgnhistorier på en systematisk måte. Fordi man da ville syndet.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #25 Skrevet 29. august 2011 Da jeg tok abort kunne man ikke ta medisinsk abort etter uke 9, så jada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå