Gå til innhold

Jeg vil ha et barn nå, han vil ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 3 år. Jeg mener det er på tide med en baby til, men han vil absolutt ikke. Han er ikke klar for det enda, og spør jeg han så får han mindre lyst, han mener det er mas. Jeg vil ikke at det skal bli et altfor stort hopp mellom barna, men det blir jo det nå. Har noen av dere 5-6 år mellom barna? Har de et godt søskenforhold? Vil så gjerne ha et søsken til datteren vår..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

godt vi er flere i samme båt.... Her har vi en sønn på 3, jeg vil gjerne ha en til, men gubben steiler... Han mener vi har nok med et barn per nå, men han vil ha flere etterhvert... Hvor lenge skal ejg stå her på beite å vente da!?!?!

*leder i "vi babysyke som har steile gubber" klubben*

Skrevet

Er nesten 8 år mellom meg og min søster, og har et herlig søskenforhold! Tror ikke det kunne vært bedre om vi var tettere i alder akurat, hun er ikke bare min søster, men min beste venn. Vi fikk god kontakt da jeg var ca 5 år, da rent søsken forhold, men da jeg ble 14 år, dannet det seg et vennskap :)

Skrevet

Hvorfor er han ikke klar da?

Liker han ikke spedbarnstiden?

Jeg husker vår var nesten 2 år da jeg begynte å "mase".

Mannen var ikke med på det, men etter litt masing ble han med. Han er såååååå glad for at jeg pusha han den dag i dag. Det er 2,8 år mellom dem, og det er såååå fint. Nå er jo deres datter 3, og du skal jo være gravid i 9 mnd også, +++prøvetid.

Nå er minstemann 2 år og vo venter allerede nr 3, etter mannens ønske om litt tettere denne gangen pga vi ser hvor kjekt de har det sammen!

Lykke til!

Forstår deg kjempegodt...

Skrevet

hadde det på samme måte vi også.. jeg fikk nesten litt sånn panikk når mini ble 3 år og dårlig samvittighet fordi vi ikke hadde gitt han noe søsken.. for ville at han skulle ha glede av det, men min samboer ville ikke.. nå ble poden 4 år den 11 august og nr 2 melder sin ankomst første uka i januar.. det ble bare naturlig etterhvert.. mini begynnte å snakke om babyer og sa at han ville at vi skulle ha en baby til han,. hehe, og så plutselig en dag sa sambo at nå er det vel kanskje på tide. ög så sluttet jeg på pillen og stresset ikke noe med det og så plutselig var jeg bare gravid :)) nå sier sambo at vi burde hatt en til for lengst.. hehe... jeg vet ihvertfalll at å mase ikke funker.. blir 4,5 år i mellom våre barn og jer tror det blir flott :) mini er så stor at han skjønner mer og gleder seg med oss.. og vi kan komminisere og snakke om ting som er litt vanskelig.. så jeg er glad vi ikke skal ha 2 tette.

Skrevet

Siden datteren vår har slitt litt med søvnen de første 2 årene, så henger den godt i. Hun klarer seg mer selv nå, og er morsom å ha med på ting. Det er noen argumenter bare. Han vil bruke tiden sin på henne og vet ikke om han orker babytiden om et år:(

Kunne ønske jeg kunne si at jeg ventet nr 2 nå, slik som du venter nr 3. Men godt å lese om deg der oppe som har godt forhold til søskenet ditt:)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...