Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Hva er det seneste dere har hørt om at noen har oppdaget at de har oppdaget at de har tvillinger i magen? Går det an å overse det på ordinær UL?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Ei jeg kjenner fikk vite på ord. ul at de ventet tvillinger. Rundt uke 30 viste det seg at det var trillinger....oops!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Tvilinger kan man ikke overse på ultralyden i uke 17-21, men lettere å overse trilling eller mer. Fikk vite på ordinær ultralyd at det var misstanke om to barn, ble sendt videre til spesialist på ultralyd, og der fikk vi se to små Var i uke 21
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Hva hvis man er på ul i uke 6 da? kan man overse tvillinger der?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Har hørt om de som ikke har fått vite det før ordinær UL, men da har man en såpass grundig UL at selv om barna ligger "bak hverandre" så ikke begge hjertene synes samtidig er det umulig å overse et ekstra ben, arm e.l. De fleste med tvillinger blir tidlig såpass store at de har en ekstra ul tidligere, men som sagt, vet om noen som ikke fikk vite før i uke 19.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Glad jeg hadde ultralyd i uke 7, etter litt mas fra meg fant de to:)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Vi var på tidlig UL i uke 6+5 etter det vi regnet med var SA, var egentlig bare for å sjekke om det var igjen rester. Kan tro det var sjokk å få vite at det var to små der inne.. De lå inntil hver sin livmorvegg, så var lett å se, vet ikke hvordan det er om de er på samme livmor vegg da, men da er jo risikoen større, da de vil "kjempe" om vokseplass..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå