Gå til innhold

Ang. det å ta seg til rette i andres hjem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde besøk av min samboers bror og kone.

Ålreite folk, men tar seg litt til rette føler jeg.

Jeg skulle inn på soverommet for og skifte klær, der lå min sønn og sov. Plutselig går døren opp. Å der kommer kona til broren til samboeren min.. Hun skulle inn og se på sønnen min når han sov!

Er det vanlig og bare gå rett inn på andres soverom?

En annen episode, vi hadde fest hjemme. Jeg hadde kjøpt inn nattmat. Men det ble aldri spist. Dagen etter hadde broren til samboeren min satt igang og tilberede nattmaten til frokost.. Ok, forsåvidt. Men syns deg går an og spørre.? Det hadde i alle fall jeg gjort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg veldig ofte besøk av min bror og hans kjæreste og barn, og det er slik hjemme hos oss også. De får spise av maten vi har og føle seg som hjemme. Det er jo min bror.

Skrevet

nja man kunne kanskje spurt før man går inn å titter på sønnen. samtidig er det din bror og hans nærmeste. syntes ikke dette er så mye å tenke på egentlig. de føler seg sikkert bare hjemme og trygge hos sin nærmeste familie (dere). så lenge de ikke sniffer på truser og roter i "private " skuffer og skap (type på soverommet ikke kjøkkenet), hadde jeg gitt litt f:)

Skrevet

Selvfølgelig får de spise og sove og drite, men er det greit at de bare tar hva som helst uten og spørre?

Skrevet

Det siste var jo bare hyggelig gjort. Skulle bare mangle at ikke nær familie, som overnatter, ikke skal kunne finne seg mat uten å spørre! Og så lage frokost til alle attpåtil er jo kjempehyggelig. Jeg hadde blitt glad jeg.

Det første synes jeg derimot er langt over streken. Man spaserer ikke inn på andres soverom uten å spørre, og man går heller ikke inn til andres barn for å se dem sove uten å spørre foreldrene først (med mindre man er barnevakt da så klart). Noen barn våkner lett, og da er det kjipt om de blir vekket bare fordi noen absolutt måtte snike seg inn for å se på dem når de sover (noe jeg egentlig synes er en litt creepy ting å gjøre?)

Skrevet

Alle mine søsken, og min manns søsken får føle seg som hjemme når de er hos oss. Kunne ikke falle meg inn å reagere på dette sånn som du gjør.

Skrevet

Liker ikke slikt. Søsken er jo ok, men de kan godt spørre først.

Det værste er en "veninne" som holder på slik! Går i skuffer og skap, forsyner seg av det hun føler for, og om hun "spørr" så er det av typen: "jeg bare tar meg et glass cola jeg". Så står hun der å forsyner seg uten at du har sjangs til å svare.

Gjelder også om jeg f,eks har kokt egg til ungene til frokost som ligger i kjøleskapet kvelden før. Hun kommer innom og " jeg bare tok ett egg jeg" grrr..

Skrevet

Ja, veldig hyggelig med frokost. Ikke misforstå. Men synes bare han kunne spurt når det gjaldt maten. Men, det kan hende jeg er litt voldsom og da. Jeg går ikke inn på min mors soverom, og lager meg heller ikke mat hos henne uten og spørre. Selvom hun ikke har noe imot det. Jeg har jo bodd hos henne selv. :)

hi

Skrevet

Sikke litt fordi jeg ikke kjenner de så godt. Også er det jo litt sånn når det ikke er min bror=p

Men ja, som sagt det er jo egentlig helt greit. Bare synes det er ok og spørre først. Reagerer jo fordi det er sånn jeg ville gjort det selv ikke sant. Det og gå inn på andres soverom kunne ikke falt meg inn uansett da, men.. Føler det er litt privat. Kanskje jeg er litt rar sånn.

Hi

Skrevet

Hos søsteren min oppfører jeg meg stort sett som jeg gjør hjemme og det gjør hun hos meg også. De tingene du nevner hadde ikke fått meg til å lee på øyenbrynet engang.

Skrevet

Familie og gode venner føler seg som hjemme her og jeg liker at de gjør det. Verste som finnes er folk som hele tiden venter på å bli vartet opp og som spør for hver minste lille ting.

Her er det bare å ta seg mat, sette på kaffe, dusje, ta frukt osv. Beste sort når folk føler seg som hjemme:-)

Skrevet

Nei, ike greit å oppføre seg sånn i andres hjem. Greit at andre tydeligvis synes det er flott å bli ferska i Evas drakt + bli fratatt rettigheten til å bestemme over din egen mat, men sånn er ikke jeg. Og jeg er gjestfri! Liker å invitere folk, og liker at de tar seg til rette, men da mener jeg ting som å sette på kaffe selv, finne fram ketchup, glass, dopapir osv selv, men ikke å stjele og snoke.

Ikke hi

Skrevet

Synes man skal være enige om hva som er greit og ikke, folk har ulike behov for privatliv.

Selv er jeg veldig privat, og synes ikke det er greit at NOEN og det inkluderer vaskehjelp, går inn i soverommet mitt.

Til gjengjeld så har jeg venner som begynner å bli litt skrøpelige og tilårskomne, og de er kjempeglade om jeg for eksempel på eget initiativ lager frokost/middag eller rydder ut/inn av oppvaskmaskinen når vi er på besøk. Og det skulle bare mangle også. Men jeg skulle aldri gjort det om vi ikke hadde snakket sammen på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...