Gå til innhold

Hjelp- er hodet permanent skjevt, favorittside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dette være farlig? Babyen har en favorittside og er veldig skjev i bakhodet, kraniet har også forskjøvet øret. Vi går til manuell terapeut, og synes han er blitt bedre allerede. Er det noe annet jeg kan gjøre? Var hos lege i dag og hun henviste meg til fysio.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei hodet er ikke permanent skevt...det retter seg etterhvert,bare være flink å prate med babyen på den siden av hodet du vil den skal ligge mer på om du skjønner....snu baby når har sovnet osv...leke på en måte som gjør at han må snu hodet i den retningen du vil...ja du skjønner sikkert tegningen;) dette var beskjeden vi fikk fra fysio.og han er nå heeelt fin igjen:)

kan sikkert være lurt å gå til fysio..de har masse gode tips mange av de syns jeg;) lykke til!

Skrevet

Legg babyen bevisst på motsatt side.

Snu gjerne senga en for en periode så dere kommer innpå barnet på motsatt side.

Legg alle leker osv til den siden så babyen må snu seg til den siden.

Vår pjokk ble skjev i hode og hadde favorittsiden, så dette var alle tipsene vi fikk fra fysioen.

Det retter seg opp før du aner det :)

Skrevet

vår lille har også favorittside, eller kiss som det heter. har fått ganske utstående ører som følge av kiss sa kiropraktor, men jeg turde ikke å spørre om hvordan det ville bli framover. vet dere noe om det? er litt redd for mobbing.. broren min har allerede prestert å kalle henne dumbo.

Skrevet

Min har også fått det på den ene siden. Men får ikke noe svar om det går tilbake, det KAN gjøre det sier lege og manuell terapeut. (det går jo evt an å rette på med operasjon om det blir virkelig ille). Jeg er mer redd for for tidlige sammenvoksninger i hodet, men legen henviste meg ikke videre så...

Skrevet

Eldstemann ble veldig skjev i hodet, og det kan man faktisk fremdeles se om man virkelig titter etter (rett ovenfra). Håret skjuler det heldigvis til daglig så det er ikke noe man legger merke til, og det kommer sannsynligvis til å bli mindre og mindre synlig etterhvert, han er 3 år nå.

Da veslejenta begynte med samme tendenser googla jeg dette masse, og fant info om en pute man kan kjøpe til de små. Gjett om jeg kjøpte den!! Den er ikke farlig å bruke for babyer, og letter trykket på hodeskallen. Dette har fungert helt fantastisk for vår del (jeg var ganske tidlig ute med å ta puten i bruk, ca 2-3 mnd gammel var hun). Puten var jo en liten investering, men ikke såååå ille. Nå er hun 6 mnd og ligger like gjerne på begge sider. Hodet ser helt perfekt ut, og jeg har sluttet med puten. Det var altså bare ca 2,5 mnd jeg brukte puten for å rette opp hodet, og venne henne til å sove på begge sider.

Lykke til!

Skrevet

Har denne puten, men i flg legen var ikke det så heldig med tanke på krybbedød.. Så man får så mange forskjellige råd:-(. Ble bare litt bekymret,jeg.

Skrevet

jeg har også pute fra babydorm som jeg kjøpte da min sønn begynte og bli flat både bak og på siden pga favoritt stilling. ved hjelp av den og kiropraktor har det blitt bedre (han er 3mnd nå) I følge det som står på nettsiden barnepute.no skal den jo kunne forhindre krybbedød. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd og han ligger jo ikke noe høyere,den hjelper jo bare med å finne midt stillingen

Skrevet

Størstemann på 4 år hadde høyre som favorittside. Det tok litt tid før vi reagerte rett og slett. 2 behandlinger hos manuell terapeut og han var finfin, men hvis han ikke hadde hatt hår hadde man fortsatt kunnet se det. Tar det helt med ro siden han har mye voksing igjen.

Minstemann på 7 mnd hadde venstre som favorittside og vi reagerte mye raskere med ham. 2 behandlinger hos samme manuelle terapeut og han var finfin igjen. Hodet hans er ørlite grann skjevt, men mye mindre enn førstemann så jeg regner med at jo raskere man reagerer på det jo lettere rettes det opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...