Gå til innhold

Noia etter legebesøk i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i dag og den lille ble ble målt til å være 9 uker + 2 dager. Men iom at jeg er så mye inn og ut av sykehuset nå for å få tilført ekstra væske etc gr en vanvittig sv.skapskvalme så sier legen til meg:

" Det har seg slik at det kan være noe galt med fosteret dersom du er så dårlig som det er du er nå, altså kvalm " - hva i pokker betyr det? Jeg får jo nesten panikk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda!! Dette hørtes ikke særlig koselig ut nei :( Men i alledager, fikk du ikke mer svar enn som så?? Han måtte da vel forklare deg hvorfor han hadde denne oppfattningen og meningen!! kan da ikke bare si sånt, og så sende deg hjem i retsel uten å informere noe mer..

Krysser fingrene for at alt er bra med den lille!! Og at alt kommer til å gå bra med både deg og barn!..

Skal trøste deg med at det flere med ekstrem svangerskapskvalme som har blitt innlagt, der det ikker er noe galt ;) Slik er det bare, noen blir kjempekvalme og andre ikke.. Synes dette hørtes merkelig ut.. De fleste blir jo innlagt fordi de er redd for at mor og barn ikke får nokk nering.. Men ikke at man er kvalm fordi noe skal være galt.. Kunen han ikke se noe på UL. da??

Skrevet

Det var ingen koselig beskjed nei - ikke fikk jeg noe mer forklaring heller :-( Fikk 1 liter væske, og har klart å drikke en del selv i dag, men skal tilbake i morgen og spørre om det faktisk er sånn - hvis jeg er så heldig å treffe på en lege.

Kunne ikke se noe på UL nei. Hun mente det var for tidlig å se noe nå, men om jeg kom tilbake og tok en ny UL om 3-4 uker kunne hun si noe mer om det var noe galt med den lille eller ei.. Men takk for betryggende ord at fler er innlagt med svangerskapskvalme der ingenting er galt :D

Jeg har jo en UL time som jeg har bestilt privat nettopp pga kvalmen og ikke nok næring. Skal dit 15 sept, men synes det er lenge og vente :(

Skrevet

Hei. Kan ikke få meg til å tro at noe skal være galt med knøttet for at du er kvalm. Har alltid hørt at fosteret tar det den trenger, og at slike ting først og fremst tærer på moren. Du skal se at alt ordner seg!

Forstår at det blir lenge å vente på neste UL time. Du får prøve å få snakka med en lege før den tid, få litt mere forklaring på hva denne legen mente, sånn at du slipper å gå å bekymre deg så masse.

Masse lykke til videre, håper du snart er over den verste kvalmen og at ikke tiden frem mot neste UL blir alt for lang for deg!

Skrevet

Hei.. ei vennine av meg var innlagt i 3 uker med å få veske hver dag for ho spydde så utrolig mye ho gjekk den 3 kg på 3-4 dager. Bodde over do skåla dag å natt. å i tillegg måtte ho inn annen hver dag i 3 uker etterpå for å få veske i tilegg å måtte skrive matdagbok.. Ho har i dag 2 velskapte gutter hos seg :-) noen får bare slik kvalme.

Skrevet

Nei dette hørtes helt rart ut! Var kjempesyk i forrige svangerskap, men det var da ingen som sa noe om at dette var pga et forster det var noe galt med dette har jeg aldri hørt. Idiotisk lege!

Skrevet

Men i all verden, hvordan kunne han si dette til deg uten å forklare noe mer? Jeg har hatt to hyperemesissvangerskap, vært innlagt på sykehus i første og behandlet poliklinsk i andre. I andre svangerskap var jeg på poliklinikken på sykehuset i uke 9. Jeg fikk da beskjed om at de ville ta UL for å sjekke at det var liv i barnet. Noen få ganger kunne grunnen til at en var ekstremt kvalm være at det hadde skjedd en abort, men at det lå igjen rester i livmoren. På UL kunne vi se at hjertet banket. Gynekologen sa da at her ser alt fint ut, og at det var ingen grunn til bekymring. Ble jeg veldig dårlig skulle jeg ta kontakt med dem igjen for ny vurdering av hvilke kvalmestillende medisiner jeg skulle bruke og eventuell innleggelse med ekstra væske.

For meg ser det ut som dette er en lege med liten kunnskap om hyperemesis, eller eventuelt en som sitter med gammel informasjon om sykdommen. Det som er viktig er at du får den oppfølgingen du trenger i forhold til væske. Gjør du det, er det ingen grunn til bekymring. Det er ingenting i forskningen som tyder på at det er større sjanse for at det er noe galt med fosteret fordi en er ekstremt kvalm.

Skrevet

Hvordan har det gått med deg?? Håper alt ordner seg, og at kvalmen også kan forsvinne så du får det bedre :)

Det man somregel hører er jo at det bare er et godt tegn å være kvalm!! At gravidhormonene funker som de skal, og at kroppen reagerer normalt.. Såklart er det ikke lett å greit å være så kvalm som du er, men som sagt. Aldrig hørt at det er pga. Noe galt med foster!..

Lykke til fremmover =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...