Gå til innhold

Sikre perioder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ta noen sjanser og vi bruker kondom som prevensjon. Men to-tre dager etter mensen må det da være nærmest 100% sikkert å ikke bli gravid? Har regelmessige og lange sykluser (32-34 dager) og i tillegg relativt kort blødning. Pleier blø dag 1-5 i syklus, el blir vel på ca dag 18 i korteste syklus. Må gå greit å ha sex uten kondom dag 6-7- eller 8 da vel? Er så mye skremsel mht sikre perioders usikkerhet - innbiller meg at det er fordi mange ikke har kontroll på syklus? Min virker stabil og jeg kjenner kroppen min godt. Merkelig hvos det skulle poppe opp med uregelmessige eggløsnonger tett etter mensen da vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var da fælt til skrive-feil. Eggløsninger og hvis skal det stå. :)

HI

Skrevet

Vi utøver sikreperioder, kartla EL med temping i ca 7 månder tror jeg, etter at alle syklusene var på 29 dager, så fulgte vi bare når jeg hadde EL, og smetter på kondomen når det er EL tid.. Vi har utøvet dette i 8 år, minus to barn (som var veldig planlagt)

Skrevet

Jeg brukte en fertilitetsmonitor i et par år. Målte tempen hver morgen. Etterhvert ble jeg litt lei av den, så da satset vi på at jeg kjente kroppen min godt nok til å ikke trenge den. Har nå vært 4 år uten noen form for prevansjon. Og vi ble gravide i første prøveperiode da vi først bestemte oss!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...