Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Eller får de tilbake disse pengene? Har nettopp blitt sykemeldt en liten prosent i et par uker, men håper at jeg ikke topper kransekaka med å koste penger for bedriften i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Hvis du er sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager kan arbeidsgiver søke nav om å få tilbake pengene for de første 16 dagene (arbeidsgiverperioden). Men det gjelder bare om det er svangerskapet som er skyld i sykemeldingen, om du er sykemeldt pga en betennelse i tommeltotten må arbeidsgiveren betale...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Arbeidsgiver kan søke om å få tilbake det du får i sykepenger men jeg er usikker på om arbeidsgiver får dekket utgiftene til feriepenger og arbeidsgiveravgift. I tillegg får bedriften ikke dekket ekstra utgifter til opplæring av andre ansatte eller for eksempel overtidstillegg for andre ansatte for at de skal få gjort din jobb. Arbeidsgiver vil derfor nesten altid tape en del på sykmeldinger selv om det hjelper å få tilbakebetalt akkurat utgiftene til sykepengene.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Min arbeidsgiver har søkt om å få dekket arbeidsguverperioden og egenmeldinger fra NAV, på egenmeldinger er det ingen som har kontroll med hvorfor jeg er syk. De har også søkt om tilretteleggingstilskudd for å kunne lette jobben min slik at jeg ikke blir sykemeldt. Supert at de viser vilje både på NAV og på arbeidsstedet til å få dette til å funke, det er ikke nødvendigvis lett å få inn kompetente vikarer, og jeg er ikke skapt til å gå hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå