Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Vi har et barn fra før, så da blir det jo så samboeren må reise hjem etter fødsel for å være med sønnen vår.. Ikke missforstå, vil sønnen vårt det beste, gruer meg bare til å bli alene på barselen =( Bare vonde minner der ifra, førstegang fødte jeg for tidlig, og vi gikk i 3 dager med uvitenhet, før datra vår døde, så kom sønnen vår, jeg mistet en god del blod, og var så og si ikke tilstedeværende pga blodtapet. Dette er jo ikke sykehuset sin skyld, noen av delene vi er fornøyd med det og de som jobber der, så bytte fødeplass er ikke aktuelt.. Bare gruer meg slik til å bli liggende alene der. Blir jo så jeg deler rom, men er ikke det samme som å ha samboeren min der. Kan jeg eventuelt ønske meg "bestemt rom", eller, si hvilke rom jeg ikke vil ligge på for alt her i verden? Havnet på samme rom begge gangene jeg fødet, ikke familierom, da de var opptatt, så kan jo lett havne på det igjen. Håper virkerlig fødselen går såpass greit denne gangen, at jeg kan dra hjem samme dag, eller dagen etter. Ville det vært frekt av oss å be farmor og farfar passe sønnen vår, og komme på dagsbesøk, om jeg får helt hetta over dette? Vet bare ikke om jeg vil klare det.. Kunne bedt min mor om å bli med, men vet hun ikke takler fødsel, og alt dette (til tross for 4 barn) så vil ikke tvinge henne til å være på barsel med meg, enda jeg vet hun ville gjort det.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Uff da! Neisyns ikke det er frekt å spørre om noen kan passe gutten din så samboeren kan være der med deg! Du trenger all den støtten du kan få, under fødsel og barsel! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Du synes ikke det? Er så redd for at folk skal se på meg som svak eller noe, fordi jeg trenger samboeren min hos meg på barsel. De fleste 2 gangs fødene, ligger jo på fellesrom, mens samboer/mann reiser hjem til barn. HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Kan du ikke bare reise hjem da? Det gjorde jeg andre gangen. Hadde tenkt det første gangen også, men da gikk fødselen ikke helt etter boka så vi var innlagt en uke. Verste uka i mitt liv, så har ingen ønsker å gjenta et slikt opphold. Jeg er heller ikke lysten på noen kjerringklubb når jeg nettopp har født. Da har jeg lyst å være sammen med mannen min og barna jeg har fra før, helst hjemme i mitt eget hus.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Haåper jo på at jeg kan gjøre det, men det er store sjanser for at jeg vil miste en del blod denne gangen også, så vi må nesten "belage" oss på det å måtte være der en stund, tilfelle vi vil ha familierom... HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Jeg er tredjegangsfødende og min mor skal passe mine to små når jeg er på føden slik at samboer får være der hos meg så lenge jeg/vi vil. Mulig han blir der hele oppholdet (vi har barselhotell her). Min mor passet også datteren min når vi skulle ha nr 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå