Gå til innhold

NAVspørsmål


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i alle de år jobbet, ca 10 år. Men i januar sa jeg opp jobben min av ulike grunner... Først i Juli gikk jeg over på dagpenger. Har termin i januar, permisjon starter i Desember. Det betyr at jeg bare rekker å ''jobbe'' meg opp 5 mnd med dagpenger før permisjonen trer ut.

 

Men man må jo ha hatt inntekt de siste 6 mnd minimum. Vil jeg alikevel få foreldrepenger i permisjonen ettersom jeg har vært i arbeid tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, desverre. Du må ha jobet 6 av de siste 10 mnd og det er ikke omtrentlig. De teller dager.

Skrevet

Takk for svar :) Men kan du utdype? Teller dager..?

 

HI

Skrevet

De tar ikke ca 6 mnd, har du jobbet en dag for lite til at det blir 6 mnd får du bare engangstønaden.

 

Hadde vært lettere å hjelpe om du hadde skrevet dato for når du jobbet siste dag, dato for når du startet på dagpenger og dato for når du går ut i perm.

Skrevet

sluttet i jobben 1.feb. uviten visste jeg ikke at jeg hadde rett på dagpenger, så søkte ikke om dagpenger før i midten av mai. fikk 8 uker karantenetid ettersom jeg sa opp selv, og utbetalinger begynte ikke før 16.juli.

 

Men jeg har jo vært i ''navsystemet'' som arbeidssøkende siden mai, men ikke fått utbetalinger før juli. Permisjon starter 15.desember.

 

HI

Skrevet

Nei, du får ikke foreldrepenger.. Hjelper ikke at du har jobbet i 10 år - det er de 10 siste mnd som gjelder dessverre...

Skrevet

feil. minimum 6 mnd :o) så vil si at du ligger rett ved grensa, så hør med nav :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...