Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke ønsker meg diamanter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns faktisk dyre smykker ser kjedelige ut.

Oooh shiny? Nei takk ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri ønsket meg diamanter, men jeg har en nydelig diamantring som jeg fikk av min morfar da jeg ble 18 år og gud som jeg elsker den ringen. Kanskje mest fordi jeg fikk det av ham, men jeg skal ærlig innrømme at det er en nydelig ring som skinner flott:-)

Skrevet

Jeg er ikke noen pyntedukke, men litt "bling" gjør seg syns jeg. En pen diamant på fingeren eller i ørene gjør at jeg føler meg pyntet og fin - og det gjør noe med selvfølelsen.

Skrevet

Jeg syns diamanter er ok. Men har mange venninner som ikke er fan av noen som helst smykker, hverken om de kommer fra gullsmed, H&M eller Glitter. Så tror ikke du er alene. De hadde tvert i mot blitt irriterte over at mannen var så lite omtenksom om han kom dragende med noe slikt.

Skrevet

Ønsker meg heller ikke diamanter og krystaller. Har ikke noe bruk for det. Hvor skulle jeg gått med det? I matbutikken?

Skrevet

Jeg er som deg :) Smykker bruker jeg så og si aldri, det er rett og slett et ork. Samboeren vet det, om han frir til meg, vil jeg at ringene skal være i matt titan, ikke noe diamant eller skinnende gull her gitt :)

Skrevet

Tja. Jeg ønsker meg ikke diamanter, men har fått et par diamantsmykker som jeg er veldig glad i.

Men jeg er såpass lite glad i diamanter at jeg også har byttet noen diamantsmykker som ikke hadde så stor affeksjonsverdi for meg.

Synes forresten smykker kan være kjedelige/fine helt uavhengig av pris. Dyre smykker behøver ikke nødvendigvis være kjedelige, jeg har flere som jeg synes er fine! (og mange billige som er like "fine" for meg)

Skrevet

Gudameg, jeg har lyst på en diamantring. Eller øredobber eller lignende. Men jeg er redd en sånn ring ikke ville sett pen ut på mine klumpete fingre. Hverdagsmeg passer ikke sånne fine smykker. Men gud som jeg elsker å gå i fancy butikker når jeg er på ferie og later som jeg har noe der å gjøre.

Shiny, ja jeg liker diamantringer og min kjære hadde fått noen stjerner i boka hvis han hadde kjøpt det til meg. Hvis vi hadde råd vel og merke :) :)

Skrevet

Kan heller ikke se facinasjonen i diamanter. Vil heller bruke pengene til andre ting.

Jeg bruker smykker, og de få jeg har er pene, enkle og ekte, men noen er ekte sølv og noen er ekte gull. Bling-bling er ikke noe for meg.

Skrevet

Det tenker jeg også. Pris er liksom ikke avgjørende for om noe er fint, stygt, kjedelig eller spennende.

13:00

Skrevet

Jeg bruker ikke smykker annet enn i helt spesielle anledninger, og da bruker jeg noe billig bling.. Fikk et diamantsmykke i hvitt gull av mannen min i julegave et år, og det har jeg selvfølgelig greid å kaste bort.. Vil gjerne finne det igjen, men da fordi jeg fikk det av ham, og ikke fordi det er med diamanter. Ønsker meg mer praktiske ting til jul og bursdag, så jeg får (heldigvis) ikke diamanter.

Skrevet

Jeg går med smykker som har en betydning for meg, om det er billig eller med diamanter er ikke da det viktigste.

Har en klokke fra Gucci med 44 diamanter som jeg elsker. Ikke fordi den er dyr, men for tanken som lå bak da den ble gitt.

Skrevet

Jeg hadde blitt ufattelig skuffet hvis mannen hadde kjøpt en dyr diamantring/smykke eller lignende til meg.

For det første synes jeg dyre smykker og ringer er utrolig tacky og flashy, så sier det faktisk ganske mye om verdiene man har også. Men hver sin smak.

Og selv om diamantindustrien har blitt "renere" de senere årene, så har vel mange filmen "Blood Diamond" friskt i minne.

Jeg har aldri skjønt greia med dyre smykker ol. Ikke en gang da jeg var yngre.

Men mulig jeg er litt rar da. For meg har det f.eks alltid vært slik at hvis en mann f.eks kjører en utrolig dyr bil eller har en kjempedyr klokke, så er det for meg totalt turn off.. På samme måte som at menn som ser ut som de bor i helsestudio er totalt turn off. Det sier jo noe om fokus og verdier i livet rett og slett.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg bruker ikke diamanter, men ikke fordi jeg ikke syns det er fint. Helt greie smykker det, men uansett hvor mye de i gullsmedbutikker prøver å overbevise meg om at dette er "rene" diamanter, og at de vet hvor de kommer fra, er jeg langt fra overbevist. Jeg mener at man ikke kan være 100% sikker når det gjelder akkurat disse stenene, nettop fordi det er en så stor industri, at det ikke vile vært harde jobben å "hvitvaske" diamantene.

Jeg syns også prisen er helt latterlig, og kjøper mye heller zirconia, som er fabrikklagd, men ser stort sett helt lik ut. Og fordet utrente øyet kan det være rimelig vanskelig å se forskjellen på de to type steinene.

Jeg er veeeldig glad i ting som glitrer, og innimellom kan jeg nærmest løpe bort til et smykke som skinner litt for så å se ved en nærmere titt at dette smykket ikke var noe for meg i det hele tatt, hehe.."Skinnet" bedrar..for å si det slk.

Skrevet

Diamanter er ikke min greie heller nei... Bruker ikke smykker, annet enn piercingene mine.

Skrevet

Vet at det ikke var det du spurte om, men jeg elsker diamanter !

Styrker selvtilliten og jeg føler meg som ei dronning :)

Hadde min mann kommet hjem med juggel til meg ville jeg blitt litt sur.

Skrevet

Du er ikke alene, nei.

Jeg har plukket ut en fin, glatt giftering i hvitt gull uten diamanter som jeg synes er nydelig.

Gubben har funnet en med flere små diamanter som er tre-dobbel så dyr som den jeg har plukket ut...

Skrevet

Med de elendige forholdene som finnes i diamantindustrien må jeg su jeg hadde blitt forbanna hvis mannen kom drassende med noe slikt. Jeg vil ikke ha blod på henda.

Skrevet

ikke jeg heller! Jeg er nok litt vel praktisk anlagt, for hva i all verden skal jeg med det? Om jeg skulle bruke så mye penger som diamanter koster skulle jeg nok klare å bruke de på noe jeg har mer bruk for.

Skrevet

Jg har en alliansering med 3 diamanter i, og jeg elsker den ringen! Jeg fikk den i 40-årsgave av min mann, han visste jeg ønsket meg en slik.

Litt smykker må man ha! Føler meg helt naken uten gifteringen og allianseringen, et par enkle øredobber og et kjede rundt halsen.

Skrevet

Jeg har aldri ønsket meg diamanter, eller vært noe voldsomt begeistret for dem. Likevel har jegfått diamanter av to ekser og mannen min. Og foreldrene mine. Jeg har derfor nokså mange diamantsmykker. Ingen brukes noen gang. Har forsikret smykkene for 150.000 kr og bruker dem aldri. Det er jo helt bortkastet.

Skrevet

Nei, jeg ønsker meg heller ikke diamanter. Har en piiiitteliten en som jeg fikk av min eks da vi akkurat hadde blitt sammen og han ønsket å gi meg noe fint. Tanken var god, men jeg hadde blitt like glad om det var noe bling fra Glitter.. ;)

Venninna mi fikk morgengave av mannen, det var et dritdyrt diamantsmykke, verdi 14000kr. Hun ble litt småsnurt da hun så at jeg hadde et nesten tilsvarende smykke, 149kr fra glitter.. hehe

Skrevet

Må legge til at det var en bitteliten sak, ikke mer enn noen millimeter stort.

Hadde virkelig ikke brukt så mye penger på det om jeg så hadde hatt råd til det.

Skrevet

Hadde mannen kommet hjem med diamanter til meg, hadde jeg blitt skikkelig skuffet over hvor dårlig han kjenner meg ;-)

Skrevet

Nei, ønsker meg heller ikke det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...