Gå til innhold

Er babyen for mye "alene"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er en snål skrue (ment på kjærlig måte), han koser seg alene på gulvet med lekene sine. Pusler, prater og utforsker.

Han øver på å krabbe, sitte osv.

Jeg gjør husarbeid og spiser osv, sitter ved ham på stua, men leker ikke såååå mye med han. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, for han virker jo å trives.

Assa jeg gjør jo ting. Leser med han, ligger på gølvet med han osv, vi er på babysang en gang pr uke og babysvømming.'

Men i det daglige er jeg litt redd jeg ikke stimulerer nok????

Hva gjør dere med deres unger, evt hva gjorde dere?????

Ungen er 8 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ham på fanget og pratet med ham, la ham på ryggen, holdt ham i hendene og lot han trekke seg opp, lå på gulvet med ham og pratet, lot han ligge på magen mens jeg lå foran eller på høyre/venstre side osv.

Skrevet

Til HI: Synes det høres ut som du gjør en flott jobb:) Det viktigste er vel for barna å utforske og utvikle seg med deg tilstede. Jeg har også latt barna mine "ordne" på egenhånd når de virker glade for det, mens jeg har holdt på med mitt. De har utviklet seg til selvstendige,trygge og rolige barn alle 6:) Når babyen trenger deg, sier han nok ifra:)

Skrevet

Enig med 11.56:

Babyer sier ifra når de trenger noe eller noen.

Flott at han er selvstendig og koser seg på egenhånd. Han merker jo at du er der. utrolig mye selskap i å ha et annet menneske i rommet. Man behøver ikke interagere hele tiden for det.

Skrevet

Ååååååå!!

Tusen takk for så koselige svar!!!!

Var litt nervøs for å bli hudfletted her inne men...

Da vet jeg at jeg ikke gjør sååååå mye feil med den biten i alle fall!!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...