Gå til innhold

Litt oppgitt over legekontoret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske kraftig bekkenløsning, er hos fysio hver uke og hun sier selv at pga jobben så bør jeg få meg en sykmelding nå (redusert) Jeg selv har prøvd å ringe legen hele forrige uke, men de har ikke tid!!! Så jeg MÅ jobbe fult og slite meg gjennom lange dager på jobb og ha kjempe vondt bare fordi jeg ikke får time slik at jeg får en sykmelding... trenger ikke 100% nå i første omgang, men hvis dette fortsetter så blir det vel tilslutt det likevel....

Hva gjør man i slike situasjoner egentlig???? Jeg er ikke den som syter og klager på jobb heller, så jeg bærer og løfter selv om jeg bare burde be de andre hjelpe meg!

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!! =)) =) =))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møt opp på legekontoret når de åpner og få tildelt en akuttime. De har alltid noen ledige timer i løpet av dagen satt av til dette..

Skrevet

Men det er det jeg har ringt etter hele forrige uke og i dag! Ringer 8.15 for da åpner de tlf-tiden til akutt timer, men jeg får ikke time... får beskjed om at det ikke er nok leger der og jeg må ringe igjen dagen etter.. Så gjør jeg det! Må liksom jobbe også og kan ikke stå der hele dagen for å håpe på en akutt time!!! De åpner dørene 45 min etter at de åpner for tlf om morgen!!!

Hvis jeg ikke får time i morgen så ringer jeg bare legen til mannen og ungene og ber om at de kan hjelpe meg..... håpe på at de kan hjelpe!!!

Skrevet

bruk egenmeld noen dager om nødvendig.

men jeg hadde også møtt opp hos legen din..

Skrevet

Ring til jobb og si du er syk, reis til legekontoret og forlang en akutttime.

Skrevet

Rart legekontor du har! Hva om man er syk, har brukt opp egenmeldinger og trenger en sykemelding da?

Jeg har heldigvis et hvor jeg får time på dagen (som det heter så moderne) og det blir jo flere og flere legekontorer som følger dette. Ulempen med dette er at jeg må sitte lenge over den tida jeg har fått tildelt da ;)

Håper det ordnas seg for deg! Finnes det ikke andre litt bedre legekontorar der?

Skrevet

Saken er den at jeg bytta fra lege i annen kommune der vi bodde før og etter å ha forhørt meg rundt var det lite hjelp å få til valg av lege.. Derfor tok jeg bare en av de nærmeste legekontorene. De jeg hadde før var helt supre og jeg fikk alltid time hvis jeg trengte det!! Jeg kommer ikke til å være lenge ved dette legekontoret for å si det slik, dette er ikke første gang de irriterer meg etter at jeg bytta til dem i våres.....

(første gang var da de brukte 3 uker på å skrive en henvisning til fysio + å sende meg blodprøvesvarene)

Må på jobb i morgen, men hvis jeg ikke kommer gjoennom via tlf da så tropper jeg opp på onsdag!!!!

Takk for svar =)

Skrevet

Sliter med det samme med legekontoret mitt. Har akkurat slitt meg gjennom ei uke ekstra med full jobbing pga jeg ikke fikk legetime. Heldigvis har jeg time i morgen, og håper på at legen min vil sykemelde meg 50 % da. Ikke kunne jeg få komme til noen av de andre legene på legekontoret heller, måtte gå til fastlegen min. Selv om jeg faktisk aldri har vært hos henne, har hatt en vikar helt til nå. Men fikk ikke time hos vikaren selv om han var ledig. Snakk om å være vanskelig...

Hos det gamle legekontoret fikk jeg alltid time samme dag om jeg sa at det hastet.

Håper du får deg en time snarest!

Skrevet

Kontakt fysio som har med deg og gjøre. Fortell ståa og da tror jeg dei vil nok hjelpe.

Lykke til

Skrevet

Hva kan fysio gjøre?? Kan de skrive sykmelding da????

Skrevet

Nei, det er lege som må skrive sykemelding, eller er det noe nytt? Ring dem igjen og be dem ordne deg en sykemelding, en du kan komme å hente når den er klar. Men får dem til å datere den fra og med i dag.

Skrevet

Det jeg mener er at fysioen som har med deg og gjøre kan ringe til din lege og fortelle sitvasjonen. Ring og og si at du ikkje får kontakt med legene.

Skrevet

OPPDATERING:

Etter timen hos JM i dag dro jeg fysisk innom legekontoret! Sa jeg MÅTTE ha time snarest og jeg trengte en sykmelding! Ikke en 100%... for det føler jeg ikke at jeg trenger enda. Jeg fikk time i morgen formiddag!!!!!

Endelig ser det ut til å ordne seg =)

Tusen takk for alle fine råd =) =) =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...