Gå til innhold

Hva synes dere om guttenavnet Abel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til fine navn som kan stå etter? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker det absolutt ikke og ville aldri brukt det.Klarer ikke tenke meg til navn som passer til det.

Skrevet

Abel Snabel!

Nei, da, bare tuller jeg. Abel er et nyyydelig navn! Står på lista mi også. Og Andreas passer til alt... Abel Andreas:)

Skrevet

Elsker det!!!!!

Abel Johannes, men liker det best alene:)

Skrevet

Enig, Andreas passer til det meste, men broren min heter det, så vil helst ikke bruke navnet. :) Er veldig glad i broren min altså, men blir litt rart å skulle kalle barnet mitt navnet hans hver dag (vil bruke to navn).

Skrevet

Litt i overkant bibelsk for meg, men hvis du er komfortabel med det er det jo bare å klinke til.

Skrevet

kjempefint navn så lenge det står alene.

Skrevet

Synes det er et nydelig navn.

Men passer ikke som "førstenavn", mer som et andrenavn i todelt/mellomnavn.

Jon/John Abel f.eks. :)

Skrevet

Avhenger kanskje litt av hvor man legger trykket? Er et bibelsk navn, ja, men det er jo veldig mange andre navn også. Kunne godt likt å bruke et bibelsk andre fornavn også, men da virker jeg kanskje veeeeldig kristen (noe jeg ikke er). :/

Skrevet

Jeg liker det - uvanlig, pent og passer til en voksen mann såvel som en guttunge.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! :) Vil gjerne ha flere meninger og forslag!

Skrevet

Liker det veldig godt.

Morfar hadde en god venn som het Abel. Abel var jøde og under 2.verdenskrig så gjemte oldemor og oldefar Abel og hans familie i kjelleren i mange år. Morfar og Abel holdt sammen etter dette og var venner helt til de døde (morfar ble 87 år og Abel ble 91 år)

Skrevet

Så koselig historie, 18.20! =)

Skrevet

Abel er et sterkt og flott navn som burde stå alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...