Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Barnet mitt fyller snart 6 år og planen min var som vanlig å feire det hjemme slik vi alltid har gjort. Vi bor i en liten leilighet 70 kvm, men selv om det blir litt trangt så har ungene alltid kost seg. Spist på langbord i stua og lekt på barnerommet. Vi har pleid å være rundt 15 barn. Men i år har samboer fått nok. Han ønsker ikke at vi skal ha det hjemme. Han synes vi skal leie et lokale eller noe. Jeg mener det er unødvendig siden vi kun har en slik samling en gang i året. Hva er problemet liksom? Ja det blir litt kaos med så mange unger her inne, men jeg har ikke opplevd at det har vært noe problem egentlig. I år så har barnet i tillegg begynt på skolen så jeg synes jo det hadde vært koselig å ha det her hjemme. Det er fordi barnet synes det er stas å få besøk og få vist rommet sitt osv. Føler bursdagen blir litt mer personlig enn å ha det på mc donalds f.eks. Vi har ikke mulighet til å be hele klassen(22 stk) men de er 14 jenter så da velger vi å bare be jentene. Hva pleier dere som bor i små leiligheter å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Vi har ca. like stor plass som dere, men har to barn. Vi har stort sett hatt bursdagene hjemme. På det meste 20 unger. Guttebursdag er et helvete sammenlignet med jentebursdag;) Husker vi hadde 20 gutter en gang, trodde jeg skulle daue..hehe... Men jeg er enig i din argumentasjon, det er koseligere å ha det hjemme, og det må man da tåle en gang i året. Kan dere ikke få noen andre voksne til å hjelpe til litt underveis? Når de er så store som 6 år (og spesielt jenter), så greier de da det meste selv.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Mere personlig å ha bursdagen hjemme. Om mannen din er så skjør, send han på vennebesøk og få hjelp fra noen andre. Så kan han stå for ryddinga i stedet
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Vi har latt vår (snart 6åring) velge: 1. Hjemme med alle jentene i klassen + noen andre jenter hun kjenner (ca 15stk) 2. Dra på lekeland eller teknisk museum, evt annen plass med 5-6 venner. Hun har valgt nummer 2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Vi har i alle år hatt andre voksne til å hjelpe til jeg har tre venninner med barn på samme alder og de har alltid vært tilstede. Så vi er som regel 5 voksne så det er ikke noe problem Det er nok voksne til å ordne med maten, servere, rydde innimellom og se etter ungene. I år blir det nok enda lettere tror jeg, for de tidligere årene har jeg invitert hele avdelingen og der var det barn fra 3-6 år, så det var litt ekstra med de minste. Men i år er jo alle jentene 1.klassinger som klarer seg på do selv osv. Så jeg synes ikke det er noe problem i det hele tatt. Dessuten kommer det jo mange jenter hun nettopp har blitt kjent med og da synes jeg det er ekstra koselig at vi er her hjemme. Så får hun vist rommet sitt og lekene osv. Blir litt mer personlig Nei, jeg får sende samboer ut med bikkja hvis han ikke orker i år H.I
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Beklager hvis svaret kommer to ganger, men DIB er som vanlig på bærtur ser jeg Vi har latt vår (snart 6åring) velge: 1. Hjemme med alle jentene i klassen + noen andre jenter hun kjenner (ca 15stk) 2. Dra på lekeland eller teknisk museum, evt annen plass med 5-6 venner. Hun har valgt nummer 2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Skulle nesten ønske min jente ville det samme...hehe.. men hun har sagt at hun vil be egentlig hele klassen hjem, men hun skjønte ta det ikke gikk ann. Så hun vil ha alle jentene på rommet sitt Men det er kanskje fordi det er første skoleår, kan jo hende at hun vil ha en annen type bursdag de andre årene H.I
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Sist bursdag da gutten min ble 5 ba vi alle i bhg på 4-5 år, de var 10 stk. Det var grusomt slitsomt, og jentene var ikke hakket bedre enn gutta. Der og da ville jeg aldri ha hjemmebursdag igjen. Men, nå er det siste året i bhg og de er kun fire stk på hans alder, ber de og noen venner utenom regner med at det blir roligere da ikke alle kjenner hverandre heller.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 Det er desverre ikke noe mulighet for å gjøre dette i skolealder Enten må vi be hele klassen, eller jentene eller guttene. I barnehagen går det jo ann å be de på samme alder, men det blir vanskelig på skolen da alle er 6 år i klassen. Jaja, det har gått fint de andre årene så regner med at det går bra i år også H.I
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 Så lenge du sender ut invitasjonene privat så har ikke skolen noe de skulle ha sagt!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 Det tenkte jeg ikke på. Hjelpes må vel be hele klassen jeg da som har tvilling gutt/jente. Godt det er noen år til. Hilsen hun over.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #12 Skrevet 29. august 2011 Hos oss blir det hele gjengen, hele klassen, eller barnehageåret, både guter og jenter, liker ikke å sortere ut etter kjønn, da mine barn leker på tvers av disse skillene, og jeg synest det er leit å drive med den type sortering. I år blir det lekeland, med 25 barn, det kommer til å koste svin, men det er barnets ønske, og ikke noe vi får gjort med det. Vi kan insistere på å ha det hjemme, eller leie lokale lokalt. Vi får se hva det blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå