Gå til innhold

spørsmål til dere erfarne huseiere og lånetakere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca 19500 utbetalt i mnd, har ca 7500 i faste utgifter utenom husleie og mat. Hvor mye er det realistisk for meg å kunne betale i huslån i mnd? Hva tror dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg bor alen og ikke har barn.

HI

Skrevet

Jeg vil si maks 4500,- Da har du 7500,- igjen til forsikring, til å sette av penger til kommunale avgifter + eiendomskatt, mat, klær etc. Du må også ta høyde for renteøkning.

Så jeg vil tro at 4500,- er maks hva du kan klare å betale på et lån i mnd.

Skrevet

I de faste utgiftene på 7500 ligger det hus- og bil forsikring, billån, studielån, mobil - og hustlf, årsavgift bil, trening, tv-lisens og strøm.

HI

Skrevet

Du må likevel ta høyde før renteøkning + økt forsikring + kommunale avgifter + eiendomskatt. Og da kan du raskt regne med 2000-3000 ekstra i mnd. Da er du oppe i rundt 7000,-

Du må selvfølgelig høre hva banken mener og hva du selv mener at din økonomi tåler. Jeg ville ikke lånt noe mer med en såpass lav inntekt

Skrevet

Såpass lav inntekt.....det er altså det jeg får med 100 % som pedagogisk leder i barnehage.

Uff, med 4500 kommer jeg aldri inn på eiemarkedet, skikkelig lei av å leie. Har vært i flere banker og den ene banken mente jeg kunne betale 10000 i mnd....syntes det høres veldig mye ut, er jo halvparten av inntekten.

Må visst vinne i lotto ser det ut som, sukk

Skrevet

jeg har samme inntekt som deg omtrent.. men jeg har 1 barn også da..

ikke sjans i havet om å få lån gitt..

fikk beskjed av dnbnor at jeg måtte ha minst 400000 i året for å få lån på 1,2 mill.. så da ga jeg opp det.. søkte også husbanken.. der fikk jeg vite at jeg hadde kaaaanskje til nød kunnet få lån på 600000 hvis jeg var heldig..

så her må det leies en stund til ja..

hvor er drømmemannen når man trenger han? :P

Skrevet

Jeg har samme inntekt som deg + billån og studielån og kan få opptil 1,5 mill i lån av dnb.

Skrevet

Det kommer jo helt an på livsstilen din, hvor mye du er ute på ting og hvor viktig det er for deg. Hadde jeg vært single og bodd alene uten barn hadde jeg blitt sprø om jeg ikke hadde hatt råd til å gå ut et par ganger i måneden.

Hadde jeg vært deg ville jeg ved et evt leilighetskjøp forsøkt å bake billånet inn i boliglånet, du får en langt gunstigere rente da.

Skrevet

http://www.sifo.no/page/Lenker/Meny_lenker_forsiden/10242/10278

Her kan du få noen gode tips. Det som det i bunn kommer ann på, er jo egentlig hvor mye "lite" penger til forbruk er for deg. Dette kommer så klart ann på hvor ofte du går ut på byn og hvor mye penger som går med. Hva er du villig til å ofre f.eks ;) sjekk ut linken :)

Lykke til

Skrevet

Hei, om du får noen til å stille som kausjonist, så kan du få lavere og bedre rente. Jeg er alene med 1barn, får utbetalt 28tusen setter av 17tusen til regninger hver mnd. hvor 7500kr er til huslån (lånet er på 1400000kr) og 2500kr til billån (200000kr). resten er faste utgifter. Huslånet er på 30år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...