Gå til innhold

Syns du disse soverommene er store nok??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnesoverom på 2,5 x 3, 85 meter og vårt soverom på 3,1 x 3,6 meter.. er dette nok plass? (Kan jo legge til at vi har kjellerstue..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går, men er bittelite smått.

Skrevet

Det er smått, men helt supert hvis du har plass til å ha klær et annet sted og kjellerstuen egner seg som lekerom/kontor.

Skrevet

Huff... Er også redd dette blir noe smått! Det er opprinnelig 3 soverom i huset, hvorav det ene (vårt rom nå) er 3,85 x 6,1 meter. Men nå venter vi barn nr 3, og vurderer dermed å dele dette største rommet i to barnerom, og selv bruke et av de andre (nåværende barnerommet) rommene selv... Har ikke råd til å bygge ut, og kjellerstuen egner seg veldig bra til lekerom - men ikke som soverom.

Er så usikker bare, om dette blir smått og trangt...

HI

Skrevet

Det er mer enn stort nok så lenge det bare skal soves i rommene :)

Skrevet

Ja..jo...men de må vel ha en pult også der inne. Og muligheten til å leke litt? Også må de ha kommode eller skap til klærne sine..

Blir dette rett og slett for trangt altså?!! :-(

HI

Skrevet

Går det ikke an å ha et bord og stoler på kjellerstuen? Eller er det plass til å gjøre lekser på kjøkkenet?

Ellers er jeg redd det blir lite i lengden...

Skrevet

Du har selvsagt rett - lekser må ikke gjøres på rommet sålenge vi har stort spisebord ! Og kjellerstua er mer enn stor nok til å få plass til et arbeidsbord/kontor!! Så da bør jo rommene bli store nok, når de bare må romme seng og klesoppbevaring! :-D

HI

Skrevet

Glad for å være til hjelp :)

22:30

Skrevet

Showet med litt flere synspunkter. Takk! :-)

HI

Skrevet

SUPERT med litt flere synspunker, mente jeg ja.. ;-)

HI

Skrevet

Er du dansk?

Vi har heller ikke verdens største soverom, men lekser kan gjøres på kjøkkenbordet, er jo greit å ha en voksen tilstede da uansett. (6 åring)

Bokhylle kan festes på veggen, ikke ta gulvplassen.

Lurte på om jeg klarte å få alle barnas klær inn i mitt skap på soverommet så sparer vi den plassen og:)

Skrevet

Barnerom på den størrelsen er stort nok i massevis.

Dere kan for eksempel ha en seng på 200cm x 80 cm (normal voksenseng) langs den ene kortenden. Da er det plass til et smalt skap (50 cm) mellom sengen og veggen.

Om sengen er litt høy kan dere ha en skuff under til leker. og om takhøyden er brukbar kan dere også ha skap over sengen til ting som ikke brukes daglig.

Ofte kan det også være koselig å sette et skap inntil sengen i fotenden. Da blir sengen som en hule. Sleng på noen rosa gardiner i åpningen så får du en prinsessehule, andre gardiner gir andre inntrykk.

Tenker dere på plassutnyttelse får dere fint plass til både seng, skap , hylle og pult. Våre barn har rom på 2,5 X 4,5 meter med veldig lav takhøyde. Det er bare litt større enn det dere tenker på. De rommene er mer enn store nok. Jeg bodde selv der fra jeg var 8 til jeg var 19 og tenkte aldri på at det var lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...