Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 I nabolaget og blandt ungene i barnehagen begynner man med barnebursdag når man begynner på skolen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Fireårsdagen er det vanligste her i området.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Når barnet begynner å få venner blant andre barn, altså begynner å diskriminere mellom barn i forhold til hvem det ønsker å leke med. Man inviterer ikke en hel skokk unger før nærmere skolealder.... Dette er min mening, kan hende andre ser annerledes på det...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Her er det vanlig når de blir 4. Og da er det opp til foreldrene å lære barnet hva som er rett og galt når det kommer til hvem som skal inviteres. Vi inviterer alle, en del sier jo nei takk, så det endelige antallet blir alltid perfekt )
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Det jeg mente er at man ikke inviterer en hel barnehageavdeling eller nabolag til et lite barn, men bare de barna barnet leker med (3-4 stykker). Når barnet blir større, er det på tide å invitere alle. 21:57 (eller noe sånt, glemmer fort...)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Her er det også vanlig å be hele avdelingen (18 barn) eller unntaksvis de på samme alder. Synes det er mye lettere med mange barn i selskapet enn noen få. Da aktiviserer de seg mye bedre, og vi trenger ikke gjøre annet enn å servere og passe på. En gang hadde vi 25 barn i 5-årsdag, det var den letteste og morsomste bursdagen av dem alle.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 Mitt barn ble bedt i bursdag da hun var 2 år. Synest det var altfor tidlig, både å sende henne alene i bursdag (noe jeg ikke gjorde) eller å feire bursdag sammen med barnehagebarn
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 vi begynte med det til 1årsdagen. ikke barnehagebarn eller barna i gata, men barna til våre venner. vi var 6venner som fikk barn fra april 07 til februar 08 så vi inviterte disse barna.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 Datteren vår var i sikkert 5 barnebursdager so toåring. Hun er født sent på året. Det var altid stor stas. Hun elsket det. Så lenge hun var så liten var bestandig jeg eller mannen med henne, men fra hun var tre har hun gått alene. Det var heller ingen av de 18 gjestene hun hadde til sin treårsdag som hadde med seg foreldrene hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #12 Skrevet 28. august 2011 Lurer litt på dette jeg også..har en datter som blir 3år nå snart..har alltid kun invitert venner..men denne gang tror jeg det blir jentene på avd i bhg..hun har spurt om det en stund så det blir nok det:) Jenta som blir 5år dette året skal ha alle på sin avd...første gang vi inviterte til barnehagebursdag var i fjor da hun ble 4 år...tror faktisk 4år er vanligst...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #13 Skrevet 28. august 2011 Min lille blir ett år i neste uke. Da blir det nærmeste familie på bursdagen og barneselskap på lørdag. De jeg inviterer i barnebursdagen er mine venninner som har små barn og de jeg ble kjent med fordi vi fikk barn på ca samme tid. Så da blir det sosialt og kjekt for oss mødrene og barna får holde på sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå