Gå til innhold

Har dere mye klær til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del. Eldstemann må ha en del bukser ellers bra. Må ha vinterdress, thermo støvler, luer og vintersko til minsta til vinteren. Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har arvet klær så jeg har et par søplesekker med klær til gutten og et par søplesekker med klær til jenta. Str 0-2 år. Alt for mye! Har nesten aldri opplevd gleden med å kjøpe noe nytt til noen av dem. :-)

Har nettopp hatt en opprydding og tatt ut en del jeg skal kvitte meg med.

Skrevet

Har en del. Arver noe, kjøper noe. Mangler utebukse til vinteren til eldste og vintersko til alle. Må alltid ha mer enn vi strengt tatt trenger, det er så kjipt dersom noen tisser i klærne og vi ikke har reserve. =P

Skrevet

Minstemann har arvet massevis av klær, så han trenger kun sko.

Eldste får nye ytterklær, sko og bukser og gensere. Han vokser som bare det.

Skrevet

Har ein 7-åring som har mykje kle, i alle fall etter den målestokk at me rett som det er må pakke vekk ting som er blitt for smått, men som er lite til ikkje brukt.

Likevel trur eg me har mindre enn mange eg kan samanlikne meg med, då me har så liten plass at barnet ikkje har eige klesskap, kun nokre skuffer og hyller i enden av alkoven som vert nytta som soverom.

På besøk hos slekt og andre venner med barn ser eg gjerne at jamnaldrande barn har store klesskap fulle, lurar på korleis dei får brukt alt "nok", tenker eg då.

Yttertøy har me flust av, det heng i gongen.

Skrevet

Hva er mye da, hvor mye liksom?

Våre barn har ikke for mye iallefall men nok.

Eldste har 2 sånne svære kommoder fra Ikea, minste har 1..men den ene kommoden til eldste er det litt annet også i....

Alt blir brukt, iallefall alt som er typisk hverdagsklær som bukser,tunika osv...

Det eneste som kanskje ikke blir så mye brukt er tjukke gensre...som regel har de tynne klær på inne..og vi har litt for mye flecce klær til dem...

Men eldste trenger faktisk flere tights nå, er hull i de fleste...og minste trenger nye strømpebukser...gjør nok eldste også...

Så da kjøper jeg det snart:)

Vi har god råd men jeg liker ikke å sløse penger på klær, kjøper så de har nok men ikke mer:)

Får helt angst hvis klær ikke blir brukt:)

Skrevet

Vi har også arvet mye!! Skulle se i noen søpplesekker jeg fikk av ei på jobben og der var det jammen 2 Helly Hansen vinterdresser, 5 jakker, regntøy og masse annet!!! Da har gutten vår mye å vokse inn i:)

Skrevet

10 underbukser i bomull, 4 i ull

10 bomullssokkepar, 4 tynne i ull, sikkert 15 par hjemmestrikket ull (takk besta)

5 bomullsskjorter

4 ulltrøyer

4 ullongs.

1 heldress i ullfleece

4 langbukser

3 skjørt

5 kjoler

5 gensere

3 pysjer

1 vår/høstdress

1 regndress

1 vinterdress

1 allværsjakke

1 ullkåpe

Ørti hjemmestrikkede luer, halser votter og hansker

1 par termovotter

1 termolue

Dette er det jeg kommer på i farta til en 4-åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...