Gå til innhold

MME og søvn til baby på 4,5 mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en fersk mamma til en liten adoptert gutt på snart 5 mnd. og kjenner meg rimelig grønn på det meste.

Hvor mye MME drikker din baby og hvor ofte?

Hvor ofte og lenge sover babyen din?

Her får vi i han maks 150 ml MME i slengen. På dagtid drikker han ca. hver 3.-4. time. På natta drikker han 1-2 ganger.

Vi har kun vært hjemme med gutten i ca. 1 uke, så noen ordentlige soverutiner har vi ikke fått laget utenom på natta. Han legger seg kl. 19.30 og sover da til ca. 06. Etter litt frokost sovner han som regel igjen og sover da til rundt 07.30-08.30.

Hadde vært fint og høre litt erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi blir 5 mnd om noen dager, men kan jo fortelle litt for det:)

Hun begynte med fast føde ved 4 mnd alder, grøt+ vann til frokost, 200 ml mme til lunsj, så gikk det gjerne 2-3 timer så var det 230 ml mme +noen skjeer fruktmos, ca 170-200 ml mme ved 16-16.30 tiden, og til slutt grøt+vann til kvelds før hun sovner i 19 tiden. Nå har jeg byttet ut enda et melkemåltid med middagsglass. Så nå er det vel 2-3 ganger 200 ml mme i døgnet. Hun spiser 1 gang om natten:) Litt rotete dette her men;)

Skrevet

Om jeg husker rett så drakk min rundt 90-120ml mme på den tiden, men han fikk grøt og da. Han sov likt som din om natta, om dagen sov han ca. 1 time 3ganger om dagen.

Hørtes jo ut som dere har gode søvn og mat rutiner allerede. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...