Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Er det sånn at de som synes det er slitsomt med nr 1 har større aldersforskjell mellom barna sine enn de som ikke synes det er spesielt slitsomt med barn? Tenker da selvsagt de som har planlagte barn og som blir lett gravide. I min vennegjeng er det sånn at de som har 3 år eller mer synes babyene har vært veldig slitsomme, mens de som har mindre enn 3 år ikke synes det er så veldig slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Her var det sexen som bestemte. 7 år mellom mine, og det pga konflikt og sexmangel årene mellom der...... De har samme far, altså. Min søster har 3 stykker på 4 år, og sier at dersom yngste var født først, så er det ikke sikkert han hadde hatt søsken Så det er mye som virker inn på dette
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Mine to har vært veldig slitsomme det første halve året. Kolikk og minimalt med søvn. Det er under under 2 mellom de 2 første, og under 3 år mellom nr. 2 og nr.3 som er ventet hvert øyeblikk. Vi vil ha dem tett, slik at de skal få mest mulig glede av hverandre. Jeg vil heller ikke komme for mye ovenpå når jeg skal begynne på ny runde. Da inbiller jeg meg at det vil vært enda tyngre. Dessuten kan man være heldig å få en sovebaby neste omgang.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Mitt første barn var veldig "slitsom", det var kolikk og skriking døgnet rundt første 3-4 mnd, samtidig som jeg fikk kronisk brystbetennelse og var konstant syk (40 i feber annenhver uke, store smerter, div antibiotikakurer osv) fra ungen var 14 dager gammel til jeg sluttet å amme etter 3 mnd. Jeg var totalt utslitt og helt i kjelleren, hadde en tøff fødsel med stort blodtap og revnet fra A til Å så det tok lang tid å komme til hektene igjen. Men når jeg først kom til hektene var det ingenting å vente på, ville jo gi ungen søsken å leke med innen rimelig tid. Ble 2,5 år mellom guttene. Men så ventet jeg 4 år før jeg fikk nummer tre, og det var en utrolig rolig og "snill" unge, ble bare 21 mnd mellom nummer tre og fire Så det har nok litt å si hvordan første leveåret til ungen er, mitt yngste barn var en skikkelig utfordring og jeg sier som nevnt før her. Hadde fjerdebarnet kommet først hadde det definitivt ikke blitt fire stykker!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Fikk 3 barn på 4 år, planlagt. Skulle til og med gjerne hatt de to første enda tettere. Selvfølgelig var førstemann slitsom, og bli foreldre for første gang er slitsom. Jeg var ikke til å snakke til innimellom. Men fordet var vi fast bestemt på å holde på planen om tette barn. Det fordi vi var slitne kun få år, mens barna har glede av hverandre et halt liv. Og jo tettere jo bedre for den delen.....er vår mening iallfall. Det mange som synes en er slitsomt ikke ser er at det meste blir lettere med andremann. Ikke bare fordi en er mer erfaren, men fordi barnet trenger ikke å være mange ukene før det blir aktivisert av å se på storesøsknene. Dette hadde stor betydning for oss.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Selv om mitt barn var ganske utfordrende den første tiden skulle jeg virkelig ønske jeg hadde mulighet til å bli gravid nå...muligheten er vel der (om jeg vil ha barn med en ukjent), men velger å vente til "the one" kommer
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Førstemann var ikke spesielt slitsom, men fødselen var så jævlig at jeg ville utsette det hele så lenge så mulig, hvis det i det hele tatt skulle bli en til. Plutselig ble "alle" venninnene mine gravide på en gang, og da heiv vi oss på bølgen for å få jevnaldrende barn. Dermed ble det bare 2 år og 8 mndr mellom barna.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Jeg skulle gjerne fått barn igjen akkurat nå, jeg har verdens enkleste gutt. Hadde nok kviet meg litt hvis han hadde vært veldig krevende, men det er vel bare naturlig, det? Men jeg må nok pent vente til jeg finner meg en mann jeg kan få barn med! Han jeg har nå fikk jeg etter et ONS, og det orker jeg IKKE igjen! Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå