Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Gutten min på 6år bare ler når han blir fortalt om visse regler. Jeg kan si at han ikke får lov til å slå broren - og han bare ler. Jeg kan bli sint - og han bare ler. Jeg tar han til time-out - og han bare ler. Han ler av alt som omhandler hva vi forventer av han dvs vanlig folkeskikk. Det er jo selvsagt svært provoserende, men selv når jeg gjentar meg selv og forteller at han ikke får lov til å sykle uten hjelm så bare ler han noe veldig. Han himler med øynene og sier bla,bla,bla... Når det inn til han i det hele tatt? Ingenting kan brekke han over. Han viser ingen anger og sier heller aldri unnskyld uten at jeg må fortelle han at det forventes. Han gråter aldri. Vi har hatt det slik det siste året - og jeg er så lei den latteren som jeg kaller falsk. Er bare noen barn slik at de ikke kan stoppe å le av alvorlige ting? Eller bør ikke dette være ok? Vil jo gjerne se litt anger i øynene hans - og ikke bare et stort smil og en høy latter.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Han ler rett og slett fordi han er 6 år, og veldig umoden pga det. Han har lært at dette skaper reaksjon fra deg, og det bruker han for det det er verdt Ja, det når inn, men resultatet ser du ikke før kanskje når han er voksen Kanskje du skal revurdere time-out? Finne på noe annet?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Joda, men hva gjøre med det? Eller skal det ikke gjøres noe med? H.I.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå