Gå til innhold

Kondom eller annen prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble jo inspirert av den "han vil ikke bruke kondom" tråden.

Så det jeg da lurer på, hvilke prevensjon bruker dere?

Her er jeg gravid nå, ellers bruker jeg p-stav, og den kommer på plass igjen etter fødselen/amming. Under ammingen pleier vi å dra kondom, sist ble det ikke amming, så da var p-staven på plass igjen etter 6 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeghar hormonspiralen nå, men har brukt p-piller i sikkert 15 år av mitt voksenliv.

Begge deler helt flott :) Men jeg er nå så gammel, og jeg røyker, så da er ikke lenger p-piller et alternativ jeg vil ha eller får.

Skrevet

hormonspiral, og det kommer jeg nok til å fortsette med til jeg ikke lenger er fruktbar :P Fungerer som fjell for vår del :)

Skrevet

Hormonspiral <3

Fikk den innsatt 6 uker etter fødsel med første, og mistet mensen etter 4 mnd med litt småblødninger. ELSKER DET. Byttes hvert 5. år og taes ut ved ønsket graviditet... Den skal jeg ha på plass igjen etter neste fødsel ihvertfall!

Skrevet

Jeg mister sexlysta av hormonell prevensjon, har brukt både piller, hormonspiral og nuvaring. Det er forsåvidt meget effektivt som prevensjon, da det ikke finnes noe sikrere enn avholdenhet.

Kobberspiral er uaktuelt på grunn av at jeg har kraftige blødninger og menssmerter. Har også for ustabil syklus til pearly/ladycomp osv.

Kondomer er definitivt minst styr av det som gjenstår, gidder ikke engang prøve pessar, da det funker så bra med kondomer.

Skrevet

Har prøvd det meste av hormonbasert prevensjon og jeg tåler ikke noe av det, så etter at fjerde barnet var født ble det sterilisering.

Godt å vite at en aldri trenger tenke på prevensjon igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...