Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Er det den samme som lirer av seg slemme svar på de aller fleste trådene som blir startet her inne, er det flere av dere? Det er ganske utrolig å lese hva "voksne" mennesker får seg til å skrive til andre. Er det anonymknappen som gjør dere så modige, eller er dere like bitchy i den virkelige verden også? Hva får dere ut av å svare f.eks "det er din feil at barnet ikke leker" når en mamma er bekymret for at barnet bare vil se film og ikke leke. Eller "det må være noe galt med oppdragelsen" når en sliten og syk mamma skriver av seg litt frustrasjon over bråkete barn... Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men dere skjønner tegninga, regner jeg med:) Det er noe med skrivemåten som gjør at jeg mistenker at det (hvertfall i dag)er samme person som svarer på denne måten. Hvorfor gjør du det? Føler du deg bedre, eller blir du bare mer trist og misfornøyd med deg selv? Kanskje du trenger litt hjelp til å takle livet ditt??
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Uten å ha noe med disse andre trådene du refererer til å gjøre: Hva får du ut av å produsere det uendelig intetsigende innlegget ditt? Hvorfor gjør du det? Føler du deg bedre, eller blir du bare mer trist og misfornøyd med deg selv? Kanskje du trenger litt hjelp til å takle livet ditt? Og nei, jeg gidder ikke reprodusere fjortisdobling av spørsmålstegn. Eller regner du virkelig med at noen skal bryte sammen i krampegråt og tilstå, for deretter å ringe psykolog og be om hjelp?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Jeg har tenkt samme tanke som deg, HI.. Ikke bør man skrive innlegg her heller hvis man ikke får komma og punktum på riktig plass heller. For ikke å snakke om stavekontrollen som vi må huske på.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Du verden, her var det en som sto opp på feil side av senga og kræsja i veggen i dag! Du vet det sikkert ikke selv, men du er jo et stjerneeksempel på det jeg ville ha frem med innlegget mitt:) Takk for at du påpekte poenget mitt så til de grader. HI
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Hvis du tolker sånne tilbakemeldinger som slemme, HI, deg om det. Jeg tror virkelig det har med dårlig oppdragelse å gjøre, at f.eks ett barn på 9 år IKKE kan leke selvstendig, men er avhengig av å bli underholdt av foreldrene. Enten det eller at barnet kanskje ikke er helt som andre, men det er min mening, hvis du føler deg støtt av slike svar, bør du kanskje holde deg unna sider som dette. Alle har forskjellige meninger og det må du faktisk respektere, ihvertfall hvis du forventer at vi skal respektere dine meninger. Sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 What?? Syns du virkelig at svaret til Luten var frekt og slemt? Da er du en meget hårsår frøken som verken tåler å bli motsagt, bli stilt spørsmål til eller å få kritikk.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Folk må da få lov til å være uenige. Ikke alle er like flinke til å si det "på en fin måte", men trengs det egentlig da? Man må tåle å høre "At det er din feil at barnet ikke kan leke". Litt av en påstand, men slikt må man tåle. Er man lagt av glass?! Kanskje den personen faktisk mente det også. Men enig med deg at litt høflighet må man ha. Men det finnes ikke rette svar å gi.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #8 Skrevet 28. august 2011 Jeg føler meg ikke støtt i det hele. Skal jeg være ærlig, så syns jeg det er litt morsomt med sånne bitchy svar, det får jo opp temperaturen på diskusjonene ganske bra da. Men jeg vil bare påpeke at man må tenke på at det sitter et menneske i andre enden som kanskje virkelig sliter med det h*n legger ut her, og å få sånne svar kan kanskje gjøre en vond situasjon verre. Det var en som var lei seg for at hun var tung og stiv i slutten av svangerskapet, og fikk høre av mannen at hun var lat som ikke gadd å knyte opp skoa. Det en medsøster (?) fant riktig å svare på det, var at hun hadde lagt på seg altfor mye og måtte passe vekten! Det stemmer jo det, at man må passe på og ikke legge for mye på seg, men i denne sammenhengen var det etter min mening stygt og unødvendig å påpeke det. Tror nok ikke at dama i andre enden fikk en bedre dag av det svaret, for å si det sånn. Det er mitt poeng! HI
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 Sitat:"Hva får du ut av å produsere det uendelig intetsigende innlegget ditt?" Jeg syns ikke det var særlig høflig skrevet jeg altså. Hun kom ikke med noen saklige motargument, bare gjentok det jeg skrev på en måte som gjenspeilte mitt hovedinnlegg. Så jeg holder fremdeles på at hun beviste mitt poeng ganske ettertrykkelig. Men kjekt at hun har deg til å forsvare seg da - koselig det:) HI
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 "Men kjekt at hun har deg til å forsvare seg da - koselig det:)" Du møter deg selv kraftig i døra
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 Selvsagt finnes det rette svar å gi! Hva slags tanke er det da - at alle svar er like riktige? Alle har rett til sin mening, det er helt riktig, men alle svar er da ikke alltid riktige. Når man sier at det er foreldre sin feil at et barn ikke vil/kan leke - så er det et feil svar. Det er så mye man ikke vet om denne situasjonen, at å omgående dømme hi til å gjøre feil i barneoppdragelsen, er ikke riktig. At noen mener det, er en ting, men det gjør det ikke mer rett for det. hi
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #12 Skrevet 28. august 2011 Jøss. Det klarer jeg ikke å se altså. På hvilke måte traff jeg meg selv med det da? Jeg syns jo at det er kjekt at noen står opp for hverandre - det er jo akkurat det jeg etterlyser her inne - litt overbærenhet med våre medsøstre:) Tror du må forklare den litt for meg jeg, altså... hi
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #13 Skrevet 28. august 2011 Alle svar som gis er riktige for den personen som gir dem ja. Men hvem er jeg som kan si at "ja, dette svaret var riktig, men ikke dette". Når man skriver "Det er din feil at barnet ikke vil leke" så er ikke det feil svar bare fordi du mener det! Det er en påstand som man kan velge å tolke som man vil. For noen er det faktisk et godt svar å få. Selv hadde jeg tenkt at kanskje det stemte om noen hadde svart meg slik. Kanskje jeg måtte se meg selv i speilet og tenkt at det var ting jeg måtte gjøre annerledes. Om man føler seg støtt av svar man får her inne så ikke spør mer. Nytter svært lite og si at man ikke likte svaret pga tonefallet/at det var dømmende osv. Man kan definere alt ulikt. Og jeg ser ikke et eneste vondt svar, bare mange ærlige.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #14 Skrevet 28. august 2011 HI Du kommer ingen vei med detta innlegget.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #15 Skrevet 28. august 2011 Fy helvete å kjedelig det hadde vært jer inne om vi alle skulle ha slikket hverandre opp etter ryggen og bare vært smørblide. Takk og lov for de som sier meningen sin, de som setter ting på spissen for å få fram et poeng og for de som sier det jeg ofte tenker.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 28. august 2011 #16 Skrevet 28. august 2011 Hi, jeg forstår faktisk hva du mener. Men kommentaren "Det må være dårlig oppdragelse" er for meg ikke likestilt med et bitchy svar. Jeg er med på at man kan passe litt på måten man sier ting på. Ovennevnte kommentar kan fort bli stygg hvis man i stedet skriver: "Du må være en skikkelig dårlig mor som har oppdratt ungen din på den måten." Jeg er for at man skal kunne skrive meningene sine, uansett hvor uenig man kanskje er med HI, men det er måten ting blir skrevet på. Man trenger kanskje ikke lire av seg mest mulig dritt på kortest mulig tid, og hvis en ikke har noe nyttig eller relevant å tilføye tråden, kan det være lurt å tenke to ganger om en virkelig vil bruke de minuttene av livet sitt på å svare HI (eller andre i tråden, for den saks skyld).
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2011 #17 Skrevet 28. august 2011 Du klarer ikke snakke belærende ned til meg uansett, til det er du for lett og ubetydelig, så det kan du godt bare gi opp. Bare så vi får dette helt klart: At du kommenterer andres innlegg er bare legitimt og rettmessig, mens at andre kommenterer ditt er uttrykk for at de har en dårlig dag? Fascinerende.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #18 Skrevet 28. august 2011 Nå er ikke jeg en av de som slenger med leppa her inne, men jeg synes eksemplene dine er utrolig dårlige, HI. Hvis jeg legger ut et innlegg her inne og lurer på om jeg kanskje bør gjøre ting på en annen måte etc, så gjør jeg det nettopp på anonymforum fordi jeg er livredd for debatter der jeg vet at deltagerne bare jatter med og er i kosepratmodus fordi de må bruke nicket sitt. Til det kjedsommelige kan jeg gjenta at dere som ikke takler det ikke har noe på anonymforum å gjøre.
Omnipakk Skrevet 28. august 2011 #19 Skrevet 28. august 2011 Einig med sug lut. For kvart verkeleg frekke innlegg eg ser her inne, ser eg tre slike sjølvrettferdige og intetsigande "no skal eg komme her og rydde opp"-innlegg som ditt, HI. Eg kan ikkje forstå anna enn at det er som å hive vatn på mølla for dei som er her berre for å såre andre. Det har i alle høve ikkje den virkninga du håpar på.. Med mindre du reknar brutalt ærleg, ueinig, og kortfatta som å "svare stygt" også, då blir sjølvsagt fordelinga ei anna. Noko seier meg at du gjer det.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #20 Skrevet 28. august 2011 Da registrerer jeg at jeg har flertallet mot meg, og at dere faktisk syns det er ok at man svarer på andres spørsmål og problemstillinger på en nedlatende og arrogant måte. Så da trekker jeg meg stille ut og finner et sted hvor jeg føler jeg får noe positivt ut av å være. Jeg håper at omgivelsene deres får gevinsten av at dere får lette på trykket og får ut litt gørr her inne og jeg ønsker dere lykke til med å bygge opp selvfølelsen ved å rakke ned på andre. Kos dere glugg ihjel - det er dere vel unt:)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #21 Skrevet 28. august 2011 ykke til og velkommen tilbake om en dag eller tre.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #22 Skrevet 29. august 2011 Det er mange før deg som har prøvd å oppfordre til høflig oppførsel her inne, men som hos deg har det falt på stengrunn. Mange får kick av å slenge dritt. Jeg håper bare at de ikke oppfører seg sånn IRL også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå