Gå til innhold

Mannen min vil ikke adoptere...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært fosterforeldre i 5 år og det har ikke vært aktuelt med adopsjon for jenten vi er fosterforeldre for tidligere så vi har ikke diskutert det tidligere. Nå har det skjedd noe dramatisk med biologiske foreldre og vi har fått beskjed av barnevernet at hvis vi ønsker det kan vi søke om adopsjon på jenten vår. Dette er for meg helt fantastisk og en drøm som blir virkelighet. Problemet er at min mann ikke ønsker dette.

Han vil ikke utdype noen grunn for det og jeg er kjempefrustrert. Jeg føler at han vil beholde "angremuligheten" og at han kanskje ikke vil at våre biologiske barn skal dele arven likt med fosterjenten vår eller noe slikt, jeg vet helt ærlig ikke for han nekter å diskutere det. Han sier bare at det fungerer fint slik vi har det i dag og han aldri har forpliktet seg til å adoptere jenten. Jeg er så lei meg og frustrert over dette og klarer ikke forstå hvorfor han ikke ønsker å inkludere henne 100% i familien vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Er ikke kjent med tema "adopsjon" i det hele tatt, men ville spörre hvordan det gaar, siden det ikke har vaert noen tilbakemeldinger eller oppdateringer paa traaden her. Har dere snakket noe mer om temaet?

 

For jenta, siden hun vel ikke kan til foreldrene, hadde det sikkert ogsaa vaert kjempe fint aa bli adoptert av dere og bli "en riktig del av familien". Kan bare tenke meg det, saann paa menneskelig basis.

 

Har du ingen anelse om hvorfor mannen ikke vil adoptere? Har han samme forbindelse til jenta som du har? Kanskje dere inngikk avtalen om aa bli fosterforeldre med forskjellig motivasjon?

 

Vil ikke hevde eller si noe jeg ikke har peiling paa, men er det ikke slik at man faar ressurser i form av finansiell stötte til aa ta vare paa et fosterbarn, samtidig som man vil miste denne stötten om man adopterer (for da er det vel "deres eget" liksom). Hvis dere er velstaaende, er vel dette ikke grunnen, men saann overfladisk sett det som falt meg inn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...